سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
سلامت نیوز : بسیاری از كارشناسان معتقدند فصل بهار و پائیز ناراحتی و افسردگی را با خود به همراه می‌آورد و باید به این نكته اشاره كرد: شاید این حالت خمودگی و كرختی خاصیت آب و هوایی این فصول است و به شاد نبودن یك جامعه ارتباطی ندارد بنابراین افراد جامعه و مسئولان باید در تلاش باشند تا این كرختی را برهانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ در جامعه‌ای كه مشكلات اقتصادی، فرهنگی و یا بازتولید خشونت و پرخاشگری مدام تكرار می‌شود طبیعی است كه شادی با واقع بینی عجین نباشد اما اگر اولیای جامعه فضایی را ایجاد كنند كه افراد شادی و آرامش را تجربه كنند بدیهی است كه شادی برای آن جامعه به ارمغان می‌آید. در اواخر فصل تابستان كشاورزی به اتمام می‌رسد و جامعه از لحاظ تولید و فعالیت اجتماعی و اقتصادی در خواب فرو می‌رود كه تا زمستان ادامه پیدا می‌كند.
این اندیشه كه در دوران قدیم بیشتر حاكم بوده نسل به نسل ادامه پیدا كرده است اما در عالم واقعیت این‌گونه نیست و با پیشرفت تكنولوژی فضایی ایجاد شده كه همانند سابق محیط بر فرد چیره نخواهد بود.
والدین از دوران كودكی به فرزندانشان بیاموزند با طبیعت و سرسبزی همراه باشند و برای فصل پائیز برنامه‌ریزی كنند و مسافرت‌های كوتاه‌مدت ترتیب دهند تا فرزندان با تغییررنگ درختان در تابلوی زیبای دیگری از طبیعت، آشنا شوند و به این یقین برسند كه در فصل پائیز جشنی از رنگ‌ها برپا می‌شود.
باید هم در رسانه‌ها و هم در خانواده به افراد آموزش داد كه شاد بودن بهانه‌ای بزرگ نمی‌خواهد و نیاز نیست یك جشن عروسی یا مراسمی بزرگ و فرخنده شكل گیرد تا شادی را به افراد جامعه هدیه دهد بلكه بهانه‌هایی كوچك هم شادی‌آفرین است.
این كه یك فرد در آزمونی شركت كند و در آن موفق شود، با یك بیماری مختصر كنار بیاید و ده‌ها مورد دیگری كه در طول روز اتفاق می‌افتد همه و همه بهانه‌هایی هستند برای این‌كه شاد بودن را ترویج دهیم مشروط بر این‌كه فقط نگاهی نو داشته باشیم.
خداوند نقاشی‌های متنوعش را در فصل پائیز به نمایش می‌گذارد، فصلی كه نعمت بارندگی را بر انسان جاری می‌سازد و این موهبت با اقلیم كشور ما كاملاً هماهنگی دارد و در مناطق گرمسیر و سردسیر كشور آب و هوایی متعادل را خواهیم داشت چرا كه در فصل پائیز نه از گرمای طاقت‌فرسای تابستان خبری است نه از سرمای استخوان سوز زمستان و همین موقعیت مناسب است كه از بهترین زمان‌ها برای به دل كوه و دشت زدن محسوب می‌شود و ورزش‌هایی مثل صحرانوردی، كوهنوردی و سایر ورزش‌های فرح بخش در پائیز لذت دوچندانی را برای افراد به ارمغان خواهد آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha