سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6052

دانشمندان آمریکایی با استفاده از تکنیک ردیابی با مواد فلورسانت موجود در اسیدهای آمینه، تغییرات ساختاری داخل سلولهای تحت استرس و سلولهای در آرامش را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، در داخل یک سلول، پروتئین ها در صورتی که تحت استرس باشند می توانند شکل یا فرایند تجمع خود را تغییر دهند. تاکنون تغییرات خاصی که در این مولکولها از جمله پاسخ به تحریکات مکانیکی انجام می شود، کشف نشده بود.

اما اکنون تیم تحقیقاتی کالین جانسون از دانشگاه پنسیلوانیا در فیلالدفیا و موسسه "ویستار" با استفاده از تکنیک ردیابی با مواد فلورسانت موجود در اسیدهای آمینه، تغییرات ساختاری داخل سلولهای تحت فشار و سلولهای در آرامش را مورد بررسی قرار دادند.

نتایج این بررسی ها که در مجله "ساینس" منتشر شده است، نشان می دهد که برای مثال در گلبولهای قرمز وقتی سلولها تحت فشار هستند، پروتئین های میوسین IIA و پروتئین های ویمنتین شکل های متفاوتی با وقتی دارند که این سلولها با دارو آرام می شوند.

به گفته این محققان، نتایج این کشف می تواند روش جدیدی را برای نقشه برداری از علائمی که در داخل سلولهای تحت فشار فعال می شوند، ارائه کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha