سلامت نیوز :پزشکان هشدار دادند ابتلای مادران به تب و آنفلوآنزا در دوران بارداری، خطر ابتلا به اوتیسم را در کودکان آنها افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این پزشکان تاکید کردند هرچند هنوز برای یک نتیجه‌گیری کلی از این مطالعه زود است اما یافته‌های فوق حداقل برای دومین بار نشان می‌دهد که این ارتباط بین بیماری مادر در دوران بارداری و خطر بروز اختلال اوتیسم در کودک وجود دارد.

در این مطالعه متخصصان دانشگاه آرهوس روی گروهی از مادران در دانمارک و 97 هزار کودک که بین سالهای 1997 تا 2003 متولد شده بودند، بررسی کردند. در طول مطالعات 976 نفر از این کودکان به اوتیسم مبتلا بودند.

دکتر هردیس اوسک آتلادوتیر که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته خاطرنشان ساخت: اگر مادران در سه ماهه اول و دوم بارداری به آنفلوآنزا یا تب شدید مبتلا شوند احتمال ابتلای کودکان آنها به اختلال اوتیسم تشدید می‌شود. با این حال آتلادوتیر تاکید کرده است که انجام آزمایشات بیشتر در این زمینه ضروری است چون حدود 99 درصد زنانی که دچار تب و آنفلوآنزا می‌شوند یا در دوران بارداری آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند، کودکان مبتلا به اوتیسم به دنیا نمی‌آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha