سلامت نیوز : یک فوق تخصص صرع و نوار مغز گفت: اگر نوار مغز به روش صحیح انجام نگیرد منجر به اشتباهات تشخیصی و درمانی می‌شود به همین دلیل باید کارگاه‌های آموزشی برای تکنسین‌های نوار مغز به طور مرتب برگزار شود.

دکتر علی اکبر اسدی پویا در گفت وگو با ایسنا ، گفت: اصول استاندارد انجام نوار مغز شامل تنظیم دستگاه، منتاژهای به کار رفته در نوار مغز و مانورهایی که طی انجام نوار مغز به کار برده می‌شود است که اگر به روش صحیح و استاندارد مورد نظر قرار نگیرد نوار مغز ارزش علمی خود را از دست می‌دهد حتی ممکن است منجر به اشتباهات تشخیصی و درمانی بیماران شود.

وی افزود: دستگاه نوار مغز نیز مانند بسیاری از تکنولوژیهای موجود در دنیای پزشکی نیاز به رعایت اصول علمی در تنظیم دستگاه و نحوه انجام آن دارد تا نتایج بهینه حاصل شود. در تمام موارد فوق اصول استاندارد شده‌ای توسط مراکز ذیصلاح وجود دارد که نیاز است هر فردی که این کار را انجام می‌دهد از این اصول نیز آگاه باشد.

این فوق تخصص صرع و نوار مغز تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع نیاز است که کارگاه‌های آموزشی به طور مرتب برای تمام افرادی که این کار را انجام می‌دهند در سطح کشور برگزار شود تا اصول علمی انجام بهینه نوار مغز آموزش داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha