سلامت نیوز :سازمان جهانی بهداشت از اجرای یک برنامه اضطراری با همکاری وزارت بهداشت سودان برای مقابله با شیوع تب زرد در منطقه دارفور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این سازمان بهداشتی بین‌المللی اعلام کرد که قرار است محموله‌ای حاوی 2.4 میلیون دوز واکسن تب زرد به منظور مقابله با این بیماری اخیراً در منطقه دارفور شیوع چشمگیری پیدا کرده به این کشور ارسال کند.سازمان جهانی بهداشت در بیانیه جدید خود منتشر کرد: با هدف اجرای یک برنامه فوریتی و واکنش به موقع برای توزیع واکسن تب زرد در دارفور، وزارت جهانی بهداشت با همکاری وزارت بهداشت سودان این محموله را که از سوی «گروه همکاری بین المللی در حوزه توزیع واکسن» تهیه شده به این منطقه منتقل خواهد کرد.

تاکنون 358 مورد مشکوک به تب زرد در دافور گزارش شده که شامل 107 مورد مرگ بوده است.در این بیانیه آمده است که موارد ابتلا به تب زرد تاکنون در 23 منطقه محلی گزارش شده اما اخیراً چند مورد جدید نیز در روستاهای دیگر مشاهده شده است.سازمان جهانی بهداشت هم چنین اعلام کرد که هفت مرکز قرنطینه نیز با هدف مقابله با شیوع این بیماری در مناطق نیالا، کاس، نرتیتی، زالنگی، گارسیلا، مورنی و جنیا مستقر شده‌اند.

ازسوی دیگر، به منظور جستجو و شناسایی سریع‌تر موارد جدید ابتلا، بررسی‌های حشره شناسی در نواحی آلوده آغاز شده است. بعلاوه وزرای بهداشتی در منطقه به تقویت واحدهای بانک خون در جنیا، زالنگی و غرب و مرکز دارفور کمک کرده‌اند.

تب زرد اساساً از طریق نیش پشه آلوده منتقل می‌شود و شایع‌ترین علائم آن شامل تب، خونریزی واستفراغ است. درحال حاضر درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد و مهمترین اقدام پیشگیرانه، واکسیناسیون است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha