سلامت نیوز : این متخصص چشم گفت: نوزادانی که به صورت مادرزادی به آب مروارید مبتلا هستند هر دو چشم آنها به این بیماری گرفتار است که میزان درگیریشان از یک چشم به چشم دیگر متفاوت است.

دکتر محمدرضا بلوکی مقدم در گفت و گو با ایسنا ، اظهار داشت: آب مروارید نوعی بیماری چشم است که با تار شدن عدسی چشم آغاز و با افزایش تیرگی و کدر شدن آن بینایی چشم مختل می‌شود که البته قابل درمان است.

این متخصص در ادامه به اینکه کهولت سن و پیری یکی از شایع‌ترین عوامل ابتلا به آب مروارید است، اشاره کرد و افزود: در افرادی که مبتلا به دیابت هستند با توجه به تغییرات الکترولیتی و یونی در چشم عدسی تیره و کدر و فرد به آب مروارید مبتلا می شود و همچنین برخی از بیماریهای سیستماتیک در بدن نیز یکی دیگر از عوامل ابتلا به این بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: گاهی افراد در اثر ضربه‌های مستقیم و کند که به چشمشان می خورد موجب انتقال این ضربه‌ها به داخل چشم و سپس تیره و کدر شدن عدسی می‌شود و در نهایت فرد به آب مروارید مبتلا شود.

دکتر بلوکی مقدم با بیان این مطلب که آب مروارید از یک چشم به چشم دیگر منتقل نمی شود، اظهار داشت: نوزادانی که به صورت مادرزادی به آب مروارید مبتلا هستند هر دو چشمشان گرفتار این بیماری می‌شود که البته میزان درگیری نوزاد به آب مروارید از یک چشم به چشم دیگر متفاوت است.

این متخصص ادامه داد: جراحی تنها روش برای درمان آب مروارید است و با مصرف دارو برطرف نمی شود. در روشهای قدیمی با برش دادن قرنیه آب را خارج می‌کردند، در روش جراحی باز با باز کردن قرنیه لنز را داخل قرنیه می گذاشتند اما الان بیشتر از عمل فیکو استفاده می‌شود که در این روش آب را از قرنیه خارج می‌کنند و سپس از لنزهای مخصوص که قابل تا شدن است داخل قرنیه می گذارند.

وی با بیان اینکه آب مروارید در صورت عمل نکردن به آب سیاه تبدیل می شود، تصریح کرد: زمان مناسب برای جراحی وقتی است که آب کامل برسد و دید فرد به اندازه قابل توجهی کم شود به طوری که نتواند انگشتانش را ببیند که البته زیاد رسیده شدن آب مروارید به زاویه چشم فشار می آورد و باعث می شود به آب سیاه تبدیل شود و فرد بینایی خود را از دست دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha