چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 60531

سلامت نیوز :مرکز ملی انگل شناسی، حشره‌شناسی و کنترل مالاریا در کامبوج اعلام کرد که شمار مبتلایان به تب دانگ در این کشور درسال جاری نسبت به سال گذشته میلادی (2011)، 163 درصد افزایش داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این مرکز در گزارش جدیدی تأکید کرد که ظرف یک ماه گذشته دست کم 170 کودک کامبوجی براثر ابتلا به تب دانگ جان خود را از دست داده‌اند.طبق اعلام این مرکز در 10 ماه نخست سال جاری میلادی حداقل 39 هزار و290 نفر در کامبوج به این بیماری مبتلا شده‌اند درحالی که تعداد مبتلایان در سال قبل 14 هزار و 918 نفر بوده است.

این گزارش هم چنین می‌افزاید: از ماه ژانویه تا اکتبر امسال (2012)،170 کودک کامبوجی براثر ابتلا به تب دانگ تلف شده‌اند و این آمار درمقایسه با همین دوره سال قبل 154 درصد افزایش داشته است.

دکتر چارمینگ چور، رئیس این مرکز درهمین رابطه هشدار داد امسال نرخ مرگ و میر ناشی از تب دانگ در کامبوج افزایش چشمگیری داشته و دلیل آن این است که والدین ابتدا فرزندان بیمار خود را به درمانگاه‌های خصوصی می‌برند و وقتی درمان مؤثر واقع نمی شود دوباره کودکانشان را به بیمارستانهای عمومی می برند اما در این وضعیت، بیماری خیلی پیشرفت کرده و حادتر شده و در نتیجه فرصت درمان بیماری از دست رفته است.

این مقام مسئول تأکید کرد که قربانیان تب دانگ در کامبوج عمدتاً در گروه سنی پنج تا 14 ساله هستند.

تب دانگ یک بیماری ویروسی است که توسط نیش پشه منتقل می شود. شایع‌ترین علائم این بیماری شامل سردرد، تب، خستگی مفرط، درد عضلانی و مفصلی، تورم غدد، استفراغ و خارش هستند. در کامبوج شیوع تب دانگ معمولاً از آغاز فصل بارندگی یعنی ماه مه اتفاق می‌افتد و تا ماه اکتبر ادامه می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha