سلامت نیوز :رییس شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر 5200 مرکز بهداشتی درمانی کشور به سیستم اطلاعات بیمارستانی متصل هستند، اظهار کرد: توسعه سیستم اطلاعات بیمارستانی طی چند ماه آینده در دستور کار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر باقر لاریجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در «سومین سمپوزیوم بیمارستان الکترونیکی و تله‌ مدیسین» با بیان اینکه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران، بستر مناسبی برای بهره‌مندی از فضای الکترونیکی فراهم شده است، اظهار کرد: این دانشگاه در مبحث سازمان مجازی پیش رو است و مجموعه وسیعی را در این زمینه تشکیل داده است.

وی ادامه داد: تمام فرآیندهای اداری دانشگاه علوم پزشکی تهران در این سازمان مجازی انجام می‌شود و 25 هزار کاربر از آن استفاده می‌کنند.رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه 26 بیمارستان، بیش از 100 مرکز تحقیقاتی و 15 دانشکده زیر مجموعه این دانشگاه به این سازمان مجازی متصل هستند، اظهار کرد: سال 1389، 12هزار کاربر داشتیم که در سال 91 به عدد 26 هزار کاربر رسیده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه امروز 10 میلیون فایل بر روی سرور دانشگاه ذخیره شده است، اظهار کرد: تمامی برنامه‌های پرسنلی دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت مجازی راهبری می‌شود.رییس شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت ادامه داد: به طور کلی می‌توان گفت در زمینه زیرساخت‌های تله‌ مدیسین نیز وضعیت نسبتا مطلوبی داریم و تمام بیمارستان‌های ما به شبکه ملی سلامت (شمس) متصل هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه بزرگترین مرکز داده‌ها در دانشگاه علوم پزشکی تهران ساماندهی شده است، اظهار کرد: بیش از 350 هزار پرونده الکترونیک در مجموعه دانشگاه در حال استفاده است.رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در حوزه درمان نیز تمامی اطلاعات مربوط به تخت‌های بیمارستانی در یک سامانه جامع بیمارستانی قابلیت دسترسی دارد، عنوان کرد: مرکز تصویربرداری دیجیتالی نیز در بخشی از دانشگاه راه‌اندازی شده است.

لاریجانی با بیان اینکه در حوزه پژوهش نیز از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی بهره‌مند می‌شویم، اظهار کرد: دو هزار پرونده الکترونیکی مربوط به پروژه‌های پژوهشی در دسترس است.وی همچنین ضمن اعلام خبر راه‌اندازی دوره آموزشی پزشک خانواده در دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: طی یک دوره پنج ساله، حدود پنج تا شش هزار پزشک به این سامانه‌های مجازی متصل شده و آموزش تخصصی پزشک خانواده را خواهند گذراند.

رییس شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت ادامه داد: ارزشیابی اساتید نیز در سیستم «شعاع» به صورت الکترونیک انجام می‌شود و اساتید فعالیت خود را در هر روز به ثبت می‌رسانند. برای ارتقای سالیانه وضعیت آموزشی دانشگاه، از این سامانه بهره می‌گیریم.

لاریجانی با بیان اینکه مجموعه حوزه سلامت در امر استفاده از ظرفیت‌های فضای الکترونیک پیش‌رو است، گفت: در حال حاضر طرح پرونده الکترونیک سلامت به طور جدی دنبال می‌شود که در بسیاری از نقاط کشور گسترش می‌یابد. می‌توان به کمک این سامانه، امر یکپارچه‌سازی سلامت را دنبال کرد چرا که به طور حتم در دسترس بودن پرونده‌های الکترونیک سلامت در امر مراقبت‌های بهداشتی تاثیرگذار است و می‌توان آن را پایه بسیاری از ارزش‌ها و پایش برنامه‌های سلامت به حساب آورد.

رییس شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر 5200 مرکز بهداشتی درمانی کشور به سیستم اطلاعات بیمارستانی متصل هستند، اظهار کرد: توسعه سیستم اطلاعات بیمارستانی طی چند ماه آینده در دستور کار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha