سلامت نیوز : رئیس مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت با ابلاغ دستورالعمل ماه محرم به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواستار تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی در این ایام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد کاظم ندافی در این دستورالعمل با اشاره به این که توزیع نذورات در مراسم عزاداری، مساجد، تکایا و هیات‌ها می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با آب و غذا و به ویژه بیماری‌های روده‌ای را افزایش دهد از معاونین بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته است تا ضمن برقراری کشیک ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، کنترل و نظارت‌های بهداشتی را در این ایام تشدید کنند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در این دستورالعمل تاکید کرده است هرگونه پخت و پز باید در مکان‌هایی با شرایط بهداشتی صورت پذیرد و کلیه افراد درگیر در توزیع، آب، چای، غذا باید دارای کارت معاینه پزشکی معتبر باشند.

وی خاطرنشان کرده است: برای پخت و توزیع نذورات از فرآورده‌های خام دامی با کشتار مجاز و یا بسته‌بندی شده مورد تائید سازمان دامپزشکی استفاده شود و همچنین در تهیه و پخت غذا، برنج و مصرف روی سفره‌ها از نمک‌های بسته‌بندی یددار تصفیه شده و در پخت غذاها نیز از روغن‌های با ترانس پایین دارای مجوز ساخت از وزارت بهداشت استفاده شود.

گفتنی است، تهیه و نصب وسایل اطفاء حریق به منظور کنترل و جلوگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی در تکایا، مساجد و هیات‌ها و نیز توزیع آب، شربت و یا شیر در بین دسته‌های عزاداری با لیوان یک بار مصرف و نیز تاکید بر نصب تابلوها و یا اطلاعیه‌های ممنوعیت استعمال دخانیات در مکان‌های برگزاری مراسم از دیگر موارد دستورالعمل بهداشتی ماه محرم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha