چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 60546

سلامت نیوز : دیر حسن فخرایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون 109 نفر بیمار مبتلا به دیابت در مناطق روستایی دیر شناسایی شده که این تعداد بیمار شناسایی شده نشانگر شیوع 8/1 دهم درصدی این بیماری در این مناطق است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری دیابت در شهرستان دیر افزود: از زمان شروع طرح غربالگری دیابت در سال 84 تاکنون دو دوره غربالگری در مناطق روستایی تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر انجام شده که منجر به شناسایی تعداد 109 نفر بیماران مبتلا به دیابت شده است.

فخرایی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی دیابت همچون سه سال قبل «آموزش و پیشگیری از بیماری دیابت» است تاکید کرد: یکی از راه‎های پیشگیری از دیابت آگاهی از عوامل خطر ابتلا به بیماری است که شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در این زمینه اقدامات مناسب آموزشی انجام داده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر یادآور شد: هر ساله 23 آبان برابر با 14 نوامبر به عنوان روز جهانی دیابت و با هدف آگاه‎سازی جوامع در معرض خطر و گروه‎های آسیب‎پذیر این بیماری و با شعار ویژه‌ای نامگذاری می‎شود.

وی ادامه داد: به منظور انتقال آموزه‌های مرتبط با دیابت و راه‎های پیشگیری از این بیماری تعداد 100 نفر از گروه‌های مختلف به عنوان مربی دیابت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر آموزش لازم را فرا گرفتند.

فخرایی در ارتباط با برنامه‎های آموزشی دیابت گفت: دوره‌های ویژه‌ای تحت عنوان تربیت مربی دیابت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر آغاز شده و تاکنون 100 نفر از رابطان ادارات، بهورزان، نماینده بانوان ادارات، کاردانان و کارشناسان شاغل در شبکه بهداشت و درمان، معلمان، سربازان، دانش‎آموزان و رابطین بهداشتی آموزش دیده‎اند تا به صورت آبشاری آموزه‎های خود را در اختیار همکاران و آحاد جامعه قرار دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر به خدمات ارائه شده به بیماران دیابتی اشاره کرد و گفت: غربالگری بیماری دیابت در جمعیت بالای 30 سال مناطق روستایی و مراقبت ماهانه بیماران دیابتی توسط بهورز توسط این مرکز در حال انجام است.

وی انجام آزمایش HBA1C به صورت سالانه، ویزیت پزشک و آموزش مداوم به بیمار و خانواده را از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر عنوان کرد که به صورت رایگان به این افراد ارائه می‎شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha