چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱

سلامت نیوز : سید مهدی طباطبایی در این زمینه اظهار داشت: آزمایشگاه مرجع سل منطقه‌ای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان براساس نمونه‌های ارسالی در آزمایشگاه فرا ملی سوئد رتبه اول کنترل کیفی خارجی را کسب کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای سل دانشگاه یکی از پنج آزمایشگاه مرجع سل کشوری است که در زمینه کشت خلط و آنتی بیوگرام سل از تیرماه جاری فعالیت دارد.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این آزمایشگاه ضمن ارائه خدمات فوق‌الذکر به هم استانی‌های گرامی، استان‌های همجوار را نیز در برمی‌گیرد.

طباطبایی از انجام آزمایشات PCR در آینده نزدیک در این آزمایشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر در این آزمایشگاه تمامی خدمات تخصصی مربوط به سل شامل انجام اسمیر مستقیم خلط، کشت خلط، آنتی بیوگرام سل به هم استانی‌های گرامی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی این مرکز ضمن افزایش کیفیت خدمات تشخیصی سل، هم استانی‌های گرامی را از خدمات تشخیصی تخصصی که قبلاً فقط در شهرهای بزرگ نظیر تهران و شیراز قابل دسترسی بود، بی نیازکرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: بیماری سل به دلیل انتشار تنفسی و همجواری استان با دو کشور افغانستان کماکان یک خطر جدی برای استان و به تبع کشور است و همچنان هر فرد مبتلا به سل در صورت عدم درمان قادر است 15 تا 20 نفر را آلوده کند.طباطبایی تأکید کرد: افراد در صورت ابتلا به سرفه بیش از دو هفته در خود یا اطرافیان، مراتب را در نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی پیگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha