سلامت نیوز : کاظم نظم‌ده در گفت وگو با فارس با اشاره به رویکرد برخی از NGO‌ها و سازمان‌های غیردولتی در حوزه درمان افراد معتاد اظهار داشت: رویکرد برخی از سازمان‌ها تغییر و به سمت تخصصی شدن فعالیت‌ها گام بر می‌دارند.

وی تصریح کرد: یکی از فلسفه‌های وجودی و راه‌اندازی NGO‌ها کمک به اهداف کشور در راستای مأموریت‌هایی است که برای آنها پیش‌بینی شده است.نظم‌ده بیان داشت: هیچ دولتی نمی‌تواند از صفر تا صد به NGO‌ها کمک کند و این سازمان‌ها باید بتوانند درآمدزایی کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: یکی از NGO‌ها‌ی که در حال حاضر به سمت تخصصی‌شدن گام برداشته شده است جمعیت خیریه تولد دوباره است. که این  سازمان توانسته است اقدامات خوبی در این بخش انجام دهد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی تلاش دارد حمایت‌هایی را در بخش‌های مختلف از NGO‌ها‌ و سازمان‌های غیردولتی در راستای تخصصی شدن برنامه‌هایشان انجام دهد و در این راستا نیز اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده است.

نظم‌ده اضافه کرد: مسکن، اشتغال و بیمه سه آیتمی است که سازمان بهزیستی جهت حمایت از معتادان بهبود یافته در نظر گرفته است که البته در این بخش نیز با محدودیت‌هایی روبرو هستیم. اما به طور کلی در طول سال تعدادی از معتادان بهبود یافته از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

وی از افتتاح مرکز تخصصی و درمانی زنان وابسته به شیشه در شیراز خبر داد و گفت: به زودی این مرکز افتتاح خواهد شد که می‌تواند قسمتی اهداف سازمان بهزیستی را در حوزه تخصصی شدن درمان پوشش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha