سلامت نیوز : باقر لاریجانی صبح امروز در همایش تله‌مدسین و بیمارستان الکترونیک که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت: ما یکی از بزرگترین شبکه‌های سازمان مجازی کشور را در مجموعه علوم پزشکی تهران داریم و همه فرآیند‌های اداری ما زیر پوشش فضای مجازی انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه اکنون 25 هزار کاربر در مجموعه علوم پزشکی تهران در فضای مجازی فعال هستند خاطرنشان کرد: ‌26 بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه، بیش از 100 مرکز تحقیقاتی و 15 دانشکده به سازمان مجازی الکترونیک متصل هستند و تقریباً می‌توان گفت مکاتبه غیرالکترونیک نداریم و سالهاست که بحث استفاده از کاغذ در مکاتباب متداول ما حذف شده است.

بنا به گفته لاریجانی تقریباً تمام مراکز بیمارستانی علوم پزشکی تهران به شبکه ملی سلامت «شمس» متصل هستند.

وی گفت: از آنجایی که وزارت بهداشت تاکید ویژه‌ای بر تشکیل پرونده الکترونیک برای تمام ایرانیان دارد اولین نمونه طرح سامانه پرونده الکترونیک «سپاس» در این دانشگاه شکل گرفته و بیش از 350 هزار پرونده الکترونیک در حوزه درمان و بستری در حال استفاده است.

رئیس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت استفاده از سیستم الکترونیک را برای همه بخش‌های پژوهشی یکی دیگر از نقاط قوت برشمرد و گفت: اکنون ما 2 هزار طرح پژوهشی در دست پیگیری داریم که با سیستم سنتی نمی‌توان همه آنها را پیگیری کرد.

بهره‌گیری از دانشگاه مجازی برای آموزش تخصص پزشک خانواده خبر دیگری بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به آن اشاره کرد و گفت: با استفاده از فضای مجازی می‌توان طی 5 سال تخصص پزشک خانواده را در فضای مجازی ارائه کرد.

وی تاکید کرد: ارزشیابی اساتید ما نیز به صورت الکترونیک انجام می‌شود و هر استادی به صورت روزانه وضعیت کار خود را در عرض 5 دقیقه ثبت می‌کند تا توسط مدیر گروه به تایید برسد و طی یک فرآیند می‌توان عملکرد هر استاد را جزء به جزء در طی سال سنجید.

چاپ 52 نشریه الکترونیک، ثبت نام آنلاین در تمام دانشکده‌های علوم پزشکی تهران و راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال پزشکی کشور با 6 هزار جلد کتاب الکترونیک از دیگر نقاط قوت بهره‌‌گیری از فضای مجازی است که لاریجانی به آن اشاره کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت با اشاره به تاکید وزارت بهداشت بر فراگیر شدن پرونده الکترونیک سلامت در کشور گفت: در بسیاری از نقاط کشور این طرح به خوبی پیش می‌رود چون از نظر ما این امر فقط ابزاری برای بیمار نیست بلکه بسیاری از امکانات مانند ثبت بیماری‌ها، ارائه آمار و یکپارچه‌سازی را به دنبال دارد و زمانی که بیماری اپیدمی می‌شود می‌توانیم بستری برای گرفتن گزارش روزانه از طریق سامانه الکترونیک داشته باشیم.

وی در مورد مرکز پاسخگویی سلامت گفت: شماره 1490 از مدتها پیش برای پاسخگویی به مردم در حوزه سلامت راه‌اندازی شده و بنا داریم این شماره در بسیاری از استانها ساماندهی شود اگر چه ممکن است اکنون با اختلالاتی روبه‌رو باشد.

لاریجانی تصریح کرد: اکنون 110 بیمارستان و 360 مرکز بهداشتی درمانی به سامانه سپاس (سامانه پرونده الکترونیک سلامت) متصل هستند و ما می‌توانیم از میزان بستری در تخت‌های مراقبت‌های ویژه یا احتمالاً تخت‌های خالی در بیمارستانها اطلاع پیدا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha