چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 60552

سلامت نیوز : عابد فتاحی امروز در گفت‌وگو با فارس در ارومیه پشتوانه محکم حوزه سلامت و داروی کشور را تکیه بر تولید بومی و داخلی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از نظر تأمین و واردات دارو هیچ مشکلی نداریم، اظهار داشت: افزایش بی‌رویه قیمت داروهای وارداتی به ویژه در حوزه داروهای بیماری‌های خاص، صعب‌العلاج و سرطانی مشکل فعلی حوزه سلامت و داروی کشور عنوان کرد.

فتاحی تصریح کرد: در حال حاضر مقدار زیادی از داروهای کشور توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شود و پشتوانه محکم حوزه سلامت و داروی کشور در واقع تکیه بر تولید بومی و داخلی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در ادامه با تاکید به این موضوع که کشور در حال حاضر از نظر تأمین دارویی و تجهیزات پزشکی از سوی هیچ کشوری تحریم نشده است، تنها دلیل وجود مشکل در این حوزه را عدم اختصاص ارز مرجع از سوی بانک مرکزی به وزارت بهداشت و درمان کشور دانست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال جاری مقرر شده است که از طرف دولت اعتباری بالغ بر 4 میلیارد یورو در اختیار وزارت بهداشت و درمان برای تأمین ذخیره‌های دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص یابد که تا کنون تنها یک چهارم از این مبلغ تأمین شده است.

فتاحی با بیان اینکه نباید از اوضاع فعلی در حوزه بهداشت و سلامت کشور برداشت سیاسی شود، گفت: دولت باید برای تأمین نیازها و  اولویت‌های اصلی جامعه از جمله غذا و دارو  اهتمام جدی‌تری داشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت، با تایید اتمام ذخیره دارویی کشور طی دو ماه آینده اظهار داشت: در صورت عدم تخصیص اعتبار تصویب شده تا پایان سه ماه آخر سال جاری بدون شک با مشکلات جدی در حوزه سلامت و تأمین دارو در کشور مواجه می‌شویم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهار امیدواری کرد که باقیمانده اعتبار 4 میلیارد یورویی حوزه بهداشت و سلامت تا پایان سال جاری از سوی دولت گشایش اعتبار شود.

فتاحی با اشاره به اینکه در حال حاضر اطلاعات صحیحی از میزان واردات دارویی از ابتدای سال جاری تاکنون در دست ندارد، تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات تأمین دارو افزایش قیمت داروها به ویژه در حوزه بیمارهای خاص و صعب‌العلاج است.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت، معتقد است اگر ارز اختصاصی در صورت تأمین از سوی وزارت بهداشت و درمان در اختیار جمیعت هلال احمر قرار گیرد با توجه به گستردگی خدمات این جمعیت، نیازهای دارویی و بهداشتی مردم راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha