چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 60557

سلامت نیوز : مژگان کریمی در حاشیه سمینار ملی تخصصی سرطان‌های زنان در گفت‌وگو با فارس در یزد با تاکید بر افزایش آگاهی زنان در مورد پیشگیری از بروز سرطان خطاب به زنان، توصیه کرد: همه بانوانی که ازدواج کرده‌اند، بعد از سه سال از زمان ازدواج با تجویز پزشک، آزمایش پاپ‌اسمیر انجام دهند و به محض مشاهده هرگونه علائم غیرطبیعی، اقدامات درمانی را زیر نظر پزشک آغاز کنند تا به سلامتی خود بازگردند.

وی با اشاره به اینکه سرطان رحم، شایع‌ترین سرطان در زنان ایرانی است، افزود: استرس‌های محیطی، تغذیه نامناسب و عدم تحرک کافی از عوامل خطرساز بروز سرطان در زنان بوده و بر روی سلامت رحم که یکی از ارگان‌های حیاتی بدن زن است، تاثیرات سوء می‌گذارد.

این فلوشیپ انکولوژی زنان با تاکید بر مراجعه مکرر زنان به متخصص زنان به منظور پیشگیری از بروز سرطان، اظهار داشت: زنان از مراجعه مکرر و سالانه به پزشک زنان غافل نشوند زیرا زنان می‌توانند با مراجعه سالانه و منظم به پزشک تغییرات را شناسایی کرده و با درمان مناسب از ورود به مراحل پیشرفته سرطان پیشگیری کنند.

دکتر لیلا سخاوت، متخصص زنان و زایمان نیز در این سمینار اظهار داشت: افزایش سن، تعدد نزدیکی در زنان، نزدیکی در سنین پایین و استعمال سیگار از عوامل خطرساز بروز سرطان رحم در زنان است.وی با بیان اینکه آزمایش پاپ‌اسمیر بهترین روش تشخیص سرطان رحم است، عنوان کرد: با این روش به راحتی می‌توان از مراحل پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.

این متخصص زنان و زایمان خاطرنشان کرد: سرطان رحم دومین سرطان کشنده در زنان است که در صورت عدم تشخیص زودرس منجر به مرگ بیمار می‌شود.سمینار کشوری تخصصی سرطان‌های زنان از صبح امروز به مدت سه روز با هدف تشخیص و پیشگیری از سرطان‌های زنان و حفظ باروری در سالن دکتر جوادی مجتمع بیمارستانی شهید صدوقی یزد با حضور 250 نفر از متخصصان و کارشناسان مرتبط آغاز به کار کرد.

این سمینار سه روزه ضمن ارائه به روزترین روش‌های تشخیص سرطان‌های زنان به ویژه سرطان گردن رحم، در مورد روش‌های حفظ باروری در درمان سرطان‌های زنان به بحث و تبادل نظر می‌پردازد.این سمینار امتیاز بازآموزی دارد و کلیه متخصصان زنان و زایمان، متخصصان داخلی، جراحان، پاتولوژیست‌ها، پزشکان عمومی مشمول طرح پزشک خانواده و ماماهای کشور می‌توانند در این سمینار شرکت کنند.

غربالگری سرطان سرویکس، روش‌ای برخورد با پاپ اسمیر یرطبیعی و اندیکاسیون مخروط‌برداری، کولپوسکوپی و اندیکاسیون، جایگاه واکسن در پیشگیری از سرطان سرویکس و حاملگی و تاثیر آن بر بیماری‌های پیش بدخیمی و بدخیمی سرویکس از مهم‌ترین مباحت مورد بحث در این سمینار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha