سلامت نیوز : رمضان محسن پور در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: بیشترین خواسته نمایندگان مجلس از مسئولان وزارت بهداشت درباره جابه جایی پزشکان عمومی در مرحله گذراندن طرح پزشکی و انتقال فارغ التحصیلان تخصصهای پزشکی به شهرهای بزرگ برای گذراندن دوره تعهد خدمت است.

وی گفت: سالانه حدود 1400 پزشک دوره تخصص را تمام می‌کنند و وارد مرحله ارائه خدمات دوره طرح می‌شوند و بیش از 1500 پزشک عمومی نیز بعد از فارغ التخصیلی هر ساله وارد دوره «طرح» می شوند که وزارت بهداشت بر اساس نیاز مناطق مختلف کشور آنها را برای خدمات رسانی به مردم به مناطق محروم و نیازمند پزشک اعزام می‌کند.

محسن پور افزود: ولی همواره با حجم انبوهی از تقاضای نمایندگان مجلس مواجه هستیم که مثلاً فلان پزشک عمومی یا متخصص را به منطقه محروم نفرستید و او را به مرکز استان و شهر محل سکونتش اعزام کند.

وی گفت: اگر بخواهیم به درخواست نمایندگان عمل کنیم و به آنها احترام بگذاریم بعداً خود همین نمایندگان وقتی در منطقه محروم حوزه انتخابی خود با کمبود پزشک مواجه می‌شوند با عصبانیت وزارت بهداشت را زیر سوال می‌برند و به وزیر بهداشت تذکر می‌دهند و از وزیر بهداشت طرح سوال می‌کنند. اگر هم بخواهیم به درخواست آنها عمل نکنیم با فشار و برخورد تند نمایندگان در مجلس مواجه می‌شویم. 

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا وزارت بهداشت به درخواست نمایندگان مجلس عمل می‌کند یا نه گفت: ما این موارد را در کمیسیونی بررسی می‌کنیم و مثلاً در مواردی که زن و شوهر هر دو پزشک متخصص هستند سعی می‌کنیم، مساعدت کنیم تا زن و شوهر در یک شهر باشند و مثلاً مرد را به شهر انتقالی زن اعزام می کنیم ولی به همه موارد نمی‌توانیم پاسخ مثبت دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha