سلامت نیوز :سیامک محبی امروز در همایش روز جهانی دیابت که در سالن بعثت سازمان جوانان برگزار شد اظهار کرد: باید امروز نگاهمان را به بیماری دیابت یا بیماری خانواده تغییر دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه امروز در هزاره سوم میلادی زندگی می‌کنیم گفت: سبک زندگی کردن انسان‌ها امروز بسیار متحول شده و عادت‌های غذایی آنان از غذاهای سنتی به غذاهای آماده تغییر کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه نوشیدنی‌ها و تنقلات ناسالم جای تنقلات سالم را در جامعه به خود اختصاص داده است بیان کرد: نوشابه از جمله نوشیدنی‌هایی است که مصرف آن در استان قم نسبت به کل کشور بسیار بالا گزارش شده است.

وی با تاکید بر اینکه همراه با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی انسان‌ها تحرک جسمی روزبه‌روز کمتر شده است تصریح کرد: الگوی رفتاری جامعه همراه با این تحولات تغییر و بیماری‌های جدید جای خود را به بیماری واگیردار در زندگی انسان داده است.

این پزشک قمی ادامه داد: امروزه بیماری‌های مزمن دو تا پنج برابر سبب مرگ و میر انسان‌ها در دنیا شده است که دیابت از جمله این بیماری‌ها محسوب می‌شود.محبی دیابت را بیماری دانست که در دو دهه اخیر صدها میلیون انسان را درگیر خود کرده است.

وی اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد شیوع دیابت در این سال‌ها از رشد فزاینده‌ای برخوردار است به گونه‌ای که در 10سال اخیر رشدی 50 درصدی داشته است.عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: سالانه میلیاردها ریال برای درمان بیماران دیابتی به اقتصاد کشور خسارت وارد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیماران دیابتی غیر از این بیماری به بیماری‌های دیگر مبتلا می‌شوند گفت: دیابت وقتی گسترده شود تمام اعضای بدن را درگیر بیماری‌های گوناگون می‌کند.محبی استرس، نبود حمایت عاطفی خانواده و هراس از بیماری را از جمله علل پیشرفت این بیماری عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha