چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 60571

سلامت نیوز : تحقیقات اخیر حاکی است: افراد مبتلا به بیماری پارکینسون می‌توانند با کمک ورزش آرام، کیفیت راه رفتن، قدرت عضلانی و تناسب اندام خود را بهبود بخشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مشکل در راه رفتن نشانه بارز بیماری پارکینسون است که یک اختلال در سیستم عصبی مرکزی است.دکتر لیزا شولمن، مدیر پزشکی مرکز سرپایی عصب شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه ماری لند گفت: این تحقیقات نشان دادند که استفاده از تردمیل (دویدن روی دستگاه) و ورزشهای استقامتی هر دو برای بهبود راه رفتن در بیماران مبتلا به پارکینسون مفید هستند.

نتایج این تحقیقات به صورت آن لاین در روز 5 نوامبر در مجله Archives of Neurology به چاپ رسید.گروه شولمن به منظور بررسی تاثیر ورزش بر این بیماران به طور تصادفی67 بیمار مبتلا به این اختلال را مورد بررسی قرار دادند.

آنها این بیماران را به 3 گروه تقسیم کردند. گروه اول از پیاده روی تند روی دستگاه و گروه دوم از پیاده روی کند روی دستگاه و گروه سوم از ورزشهای استقامتی و کششی استفاده کردند. همه افراد شرکت کننده در این 3 گروه 3 بار در هفته به مدت 3 ماه ورزش کردند.

پس از این دوره زمانی هر 3 گروه پیشرفتهایی را به دست آورده بودند اما موثرترین روش پیاده روی کند روی دستگاه بود که مسافت پیاده‌روی را 12 درصد افزایش می‌داد. با پیاده روی تند روی دستگاه مسافت پیاده روی 6 درصد افزایش نشان می‌داد.

هر 2 گروهی که روی دستگاه پیاده روی داشتند توانایی قلبی-عروقی خود را افزایش دادند در حالی که ورزشهای کششی- استقامتی به میزان 16 درصد قدرت عضله را تقویت می‌کردند.شولمن گفت: ورزشهای مختلف به شرایط متفاوت بهبودی در بیماران مبتلا به پارکینسون منجر می‌شود.

وی گفت: نیازی نیست تا افراد مبتلا به بیماری پارکینسون از ورزشهای شدید استفاده کنند بلکه پیاده روی با سرعت معمولی به مدت 50 دقیقه و 3 بار در هفته برای سلامت آنها موثر است. این افراد می‌توانند با ورزش بر سلامت خود کنترل بیشتری داشته باشند.

روشهای درمانی دیگر نیز می‌تواند در بهبود عملکرد حرکتی این بیماران موثر باشند.

نتایج یک تحقیق که در مقاله 20 ژوئن مجله Neurology به چاپ رسید نشان داد تحریک عمقی مغز که در آن سیمهایی برای مخابره جریان الکتریکی به مغز به سر بیمار نصب می‌شود نیز می تواند حداقل به مدت 3سال در بهبود عملکرد حرکتی فرد مبتلا به نوع پیشرفته بیماری پارکینسون نقش داشته باشد.

طبق گفته دکتر مارک استاسی، استاد عصب شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه دوک حدود یک میلیون فرد آمریکایی به بیماری پارکینسون مبتلا هستند که حدود 5 درصد از آنها می‌توانند از تحریک عمقی مغز استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha