سلامت نیوز : یک متخصص داروشناسی بالینی در حاشیه همایش دارو و درمان بیماری های تنفسی و پوستی که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به اثرات مخرب مصرف ماده مخدر شیشه گفت: این نوع از مواد مخدر به دلیل وجود ماده محرک آمفتامین ها اثرات توهم زا برای فرد معتاد ایجاد می کند و دید فرد نسبت به واقعیت های موجود تغییر می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دکتر حاج ملکی، بدبینی، سوظن و آسیب رساندن به اطرافیان را از جمله آسیب های مصرف ماده مخدر شیشه برشمرد و اظهار داشت: معتادین به مصرف شیشه به دلیل فشار خون بالا اغلب دچار سکته و خونریزی های مغزی و عوارض قلبی و مرگهای ناگهانی می شوند.

وی افسردگی شدید و انحرافات اجتماعی را از دیگر آسیب های مصرف ماده مخدر شیشه عنوان کرد و گفت: افراد معتاد به شیشه برای تامین مواد مورد نیاز خود دست به هرگونه عمل ناهنجار می زنند و گاه آسیب های جدی به خود واجتماع وارد می کنند.

این متخصص داروشناسی بالینی سنین نوجوانی و جوانی تا حدود 35 سالگی را شایع ترین سن اعتیاد به ماده مخدر شیشه و مشتقات آن معرفی کرد و افزود: در این سن که فرد باید بیشترین بهره برداری را از نیروی مغزی خود داشته باشد نمی تواند از این نیرو در جهت رسیدن به موفقیت استفاده کند.

دکتر حاج ملکی با اشاره به اینکه مصرف شیشه موجب تخریب سلولهای مغزی می شود، خاطرنشان کرد: به دلیل آسیب های شدید ناشی از مصرف این مواد کنترل وبازپروری این افراد نیز بسیار سخت و پرهزینه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha