چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 60575
سلامت نیوز : یك اندودانتیكس گفت:‌ دندان عقل نیز مانند دندان‌های دیگر است و از لحاظ كاركرد با آنها متفاوت نیست. در زندگی انسان‌های اولیه در هر ردیف چهار دندان آسیای بزرگ وجود داشته كه با تغییر رژیم‌های غذایی مردم، این دندان‌ها تحلیل رفته و در حال حاضر سه دندان آسیای بزرگ وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دكتر بهروز افتخار افزود: تحلیل رفتن دندان‌ها همچنان ‌ادامه دارد و  به مرور از دندان‌های آسیا كاسته می‌شود. البته این تحلیل در همه افراد شرایط یكسانی ندارد و ممكن است دندان عقل در آرواره پایین تشكیل شود ولی در آرواره بالا نباشد كه این وضعیت مشكلاتی را در جویدن ایجاد می‌كند.

وی تصریح كرد: برخی مواقع نیز دندان عقل به صورت ناقص رشد می‌كند و گاهی نیز شكل نرمالی ندارد و محل آن نیز مساعد نیست. در این مواقع دندان عقل می‌تواند مشكلاتی ایجاد كند كه باید كشیده شود ولی در حالتی كه وضعیت دندان عقل نرمال باشد و جایگاه آن نیز مشكلی نداشته باشد نیازی به كشیدن ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: دندان عقل در عمیق‌ترین جای دهان است و دسترسی به آن سخت است به همین دلیل تمیز نگه داشتن آن مشكل است و پوسیدگی در آن زیاد مشاهده می‌شود. ماندن غذا لای دندان و پوسیدگی نیز از عواملی هستند كه می‌توانند موجب بوی بد دهان شوند. گاهی نیز به دلیل حالت بد دندان عقل، ممكن است دیواره‌های دهان گاز گرفته شده و همین عامل موجب عفونت در دهان شود.

وی ادامه داد: دندان عقل بین 17تا 24 سالگی می‌روید كه البته در برخی افراد نیز زودتر یا دیرتر از این رشد می‌كند كه هر چه سن فرد بیشتر باشد كشیدن دندان عقل سخت‌تر است. بهتر است افراد در همین سن دندان عقل خود را نزد پزشك چك كنند تا اگر مشكلی داشته باشد به راحتی بتوانند آن را بكشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha