پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 60586

چشم انداز داروی کشور امیدوار کننده نیست و متاسفانه مسئولان تصور می‌کنند که همانطور که خودشان پس از مراجعه به بیمارستان به راحتی مراحل درمانشان طی می‌شود مردم هم همانطور مشکلاتشان رفع شده و با کمبود روبرو نیستند.

چشم انداز داروی کشور امیدوار کننده نیست
سلامت نیوز : رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی در ارتباط با تامین ارز دارو پاسخگو نیست و چشم انداز داروی کشور مبهم است.

دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا نسبت به وضعیت داروی کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: چشم انداز داروی کشور امیدوار کننده نیست و متاسفانه مسئولان تصور می‌کنند که همانطور که خودشان پس از مراجعه به بیمارستان مراحل درمانی آن‌ها طی می‌شود مردم هم همانطور مشکلاتشان برطرف می‌شود و متاسفانه سلامت جامعه برای مسئولان بی‌اهمیت است.

وی ادامه داد: ما معضلات مربوط به وضعیت دارو را به ریاست مجلس گزارش دادیم و ریاست مجلس پیگیر موضوع هستند و گزارش بحران دارو به زودی در صحن علنی قرائت خواهد شد.شهریاری در ارتباط با اینکه ذخیره داروی کشور تا دو ماه دیگر به اتمام می‌رسد تصریح کرد: متاسفانه اشکال کار اینجا بود که بانک مرکزی دلار برای تامین دارو اختصاص نداد و علیرغم اینکه نامه‌ای در این رابطه به رییس جمهور نوشتم و ایشان را ملاقات کردم و مسائل را با ایشان در میان گذاشتم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه بانک مرکزی ارز دارو را اختصاص نداد. اما گفته می‌شود که قرار است ۵۰۰میلیون دلار تخصیص داده شود و به هر حال اگر تخصیص هم بدهند تا زمانی که نتیجه بدهد ۳ماه طول می‌کشد.وی گفت: اشکال کار اینجا است که مسئولان اهمیت سلامت جامعه را درک نمی‌کنند و به فکر جامعه نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha