پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶

آلودگی‌های محیطی، دیدن فیلم‌های ماهواره‌ای خشن و غیراخلاقی، بازی‌های رایانه‌ای خشن، کتک کاری در خانواده، یقه‌گیری و کتک‌زنی در جامعه همه از عواملی است که موجب می‌شود یک فرد در بستری از خشنوت رشد کند.

سن خشونت در ایران به ۴ سال رسیده است
سلامت نیوز : یک متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی گفت: جوان‌ترین قاتل دنیا پسر ۴ ساله‌ای در ایران است که با تپانچه‌ای دخترعموی دو ساله خود را کشته است و این نشان از کاهش سن خشونت به ۴ سال دارد.

مجید ابهری درگفتگو با ایلنا؛  بابیان این مطلب گفت: جدی‌ترین آسیب‌هایی که جامعه را تهدید می‌کنند اعتیاد و طلاق است زیرا این معضلات نه تنها خودشان به عنوان آسیب هستند بلکه آسیب‌های دیگری را نیز سبب می‌شوند.وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصداز سرقت‌های خشن و قتل‌های فجیع ناشی از مصرف مواد مخدر روان گردان است، افزود: فرد از سر توهم فکر می‌کند همسرش به او خیانت کرده است از همین رو او را به طرز فجیعی به قتل می‌رساند.

این متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی در مورد افزایش خشونت بین زنان در جامعه گفت: باید مطالعه کنیم که چرا خشونت بین زنان افزایش یافته است، چه می‌شود که زن به عنوان عالیترین مظهر عاطفی خلقت، شوهر، فرزند، همسر و حتی خودش را می‌کشد.ابهری مظهر خشنوت را درگیری فیزیکی و قتل دانست و افزود: هم اکنون اصفهان در درگیری فیزیکی بین زنان رتبه اول، تهران رتبه دوم و اهواز رتبه سوم را دارد.

وی تصریح کرد: افزایش آمار خشونت در بین زنان در آن سطح نیست که یک آسیب جدی تلقی شود اما به طور کلی افزایش خشونت در جامعه نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.این متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی با اشاره به اینکه جوان‌ترین قاتل در دنیا در ایران است؛ افزود: این پسر ۴ ساله، سال گذشته با تپانچه‌ای دخترعموی دو ساله خود را کشته است.

ابهری با بیان اینکه این تپانچه متعلق به پدر این پسر بچه بوده است، افزود: این تپانچه بر روی دیوار آویزان بوده و این پسربچه آن را برمی دارد و به دختر عموی خود شلیک می‌کند.وی ادامه داد: ممکن است گفته شود این تپانچه قدیمی بوده که همین طور هم است اما این موضوع مطرح است که اگر این بچه با خشونت و اسلحه آشنا نبوده است تپانچه را به سوی دیگر می‌گرفته و اصلا آن را داخل دهان خود می‌کرده است نه اینکه به طرف دختر عموی خود شلیک کند.

وی افزود: همچنین یک پسر ۵ ساله حدود هفت ماه پیش در کرمانشاه با قمه همکلاسی و همبازی ۷ ساله خود را به قتل رسانده است.ابهری به دلایل بروز خشونت در کودکان اشاره کرد و افزود: آلودگی‌های محیطی، دیدن فیلم‌های ماهواره‌ای خشن و غیراخلاقی، بازی‌های رایانه‌ای خشن، کتک کاری درخانواده، یقه گیری و کتک زنی در جامعه همه از عواملی است که موجب می‌شود یک فرد در بستری ازخشنوت رشد کند.

ابهری ۸۹ درصد از اسباب بازی‌های موجود در بازار را اسلحه و ابزار خشنونت عنوان کرد و افزود: نمی‌دانم چرا وقتی تلویزیون آهنگی را پخش می‌کند، ساز آن را نشان نمی‌دهد اما انواع اسلحه را به نمایش می‌گذارد.این متخصص علوم رفتاری خاطر نشان کرد: یک نوجوان ۱۵ ساله اگرآلات موسیقی را در خانواده ندیده باشد، از او پرسیده شود ویالون چیست نمی‌داند اما انواع اسلحه‌ها به دیوار خانه‌شان آویزان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha