پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 60593

اگر دوست دارید از گفت‌وگو با همسرتان در كنار شعله‌های گرم بخاری در شب‌های طولانی و سرد لذت ببرید باید كمی به خود زحمت دهید و فنون ارتباطی بیشتری بیاموزید.

شنونده خوبی برای همسرتان باشید
سلامت نیوز : مردها خیلى سخت براى گفتن افكار و احساساتشان لب به سخن باز می‏كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ اگر دوست دارید از گفت‌وگو با همسرتان در كنار شعله‌های گرم بخاری در شب‌های طولانی و سرد لذت ببرید باید كمی به خود زحمت دهید و فنون ارتباطی بیشتری بیاموزید.

نخست بگذارید او علاقه شما را به سخنانش حس كند. در كنارش بنشینید و با دقت به حرف‌هایش گوش دهید. با حركات چشم و حالات چهره و بدن نشان دهید مشكلات و مسائلی را كه می‌گوید درك می‌كنید. وقتی ماجرایی را تعریف می‌كند با او خشمگین یا هیجان‌زده شوید تا بداند خودتان را جای او می‌گذارید.از قضاوت و پیشنهاد این كه اگر من جای تو بودم چنین و چنان می‌كردم بپرهیزید و هرگز نپرسید چرا این كار را كردی. به جای آن از او بخواهید در مورد موضوع بیشتر توضیح دهد.

وقتی خسته یا بی‌حوصله است یا دارد برنامه مورد علاقه‌اش را نگاه می‌كند سر گفت‌وگو را باز نكنید. ضمن این كه وقتی به او می‌گویید بیا صحبت كنیم فكر می‌كند مسأله‌ای پیش آمده كه باید حل كند یا در موردش توضیح دهد و از آن می‌گریزد. موضوع را بدون یك پیشنهاد رسمی از یك مكالمه آزاد شروع كنید و اندك‌اندك وارد بحث جدی‌تر شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha