سلامت نیوز : دکتر غلامعلی عکاشه با اشاره به بیشترین علل مراجعه به بخش ارتوپدی، گفت: عمده مراجعه مردم به بخش ارتوپدی به دو قسمت اورژانس و حوادث ناشی از رانندگی و موارد غیر اورژانسی از جمله آرتروز تقسیم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ وی با اشاره به موقعیت ایران به عنوان نخستین کشور پرتصادف دنیا، تصریح كرد: سالانه ۲۷ هزار کشته و حدود ۱۰۰ هزار مجروح ناشی از تصادف در کشور وجود دارد. عدم رعایت مقرارت و ناآگاهی از استفاده صحیح از اتومبیل بیشترین علت تصادفات را به خود اختصاص داده است.

دکتر عکاشه با بیان عوارض متعدد ناشی از تصادفات در کشور، اظهارداشت: در صورت شدت تصادف فرد دچار شکستگی در ناحیه کمر و مغز می‌شود که در مواقعی منجر به حملات قلبی و بی‌مغزی و در ‌‌نهایت مرگ افراد می‌شود اما در صورتی‌که شدت تصادف به مقداری کاسته شود اندام فوقانی از جمله ساعد و بازو دچار آسیب دیدگی می‌شود.

وی افزود: در تصادفات معمول و متداول کشور که شدت چندانی نداشته است قسمت ران، لگن و ساق دست افراد بیشتر از سایر قسمت‌های بدن دچار عارضه می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن جراحان ارتوپد با بیان اینکه تصادفات گاهی منجر به ایجاد ضایعات در بدن می‌شود، اظهارداشت: ضایعات کبد، طحال و معده از جمله عوارضی است که در برخی از تصادفات در فرد بروز می‌یابد که در صورت درمان به هنگام قابل درمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha