جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 60601
سلامت نیوز :خیلی از پدر و مادرها تصور می‌كنند برای این‌كه فرزندشان از نظر روحی و هیجانی بخوبی رشد كند و زندگی متعادلی داشته باشد، حتما باید اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت و رنگارنگی برایش تهیه كنند، او را در كلاس‌های مختلف ثبت‌نام كنند یا این‌كه كارهای خاصی برایش در نظر بگیرند؛ اسباب‌بازی‌ها و كلاس‌هایی كه بتواند نیازهای كودك‌شان را تأمین كند! اما آیا واقعا برای این كار باید سراغ اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت و متفاوت رفت؟ آیا بدون كمك این لوازم نمی‌توان به رشد مناسب كودك امیدوار بود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ این طرز فكر در حالی میان بعضی از ما رواج پیدا كرده است كه بسیاری از متخصصان می‌گویند برای رشد هیجانی كودك لازم نیست اسباب‌بازی‌ها و لوازم گران قیمتی برای كودك بخرید و در دسترس او بگذارید. براساس نظر آنها، كارهایی ساده مانند یك گفت‌وگوی دقیق و لذت‌بخش نیز می‌تواند برای رسیدن به این هدف به پدر و مادر كمك كند.

بنابراین فقط لازم است كمی خلاقیت و نوآوری داشته باشید و از هر فرصتی استفاده كنید. یكی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین شیوه‌ها برای ایجاد چنین رابطه‌ای، صحبت‌كردن با كودك و گوش دادن به حرف‌های اوست. خیلی از پدر و مادرها فقط با فرزندشان صحبت می‌كنند و وقتی نوبت حرف زدن او می‌رسد، سرگرم كارهای خودشان می‌شوند، در حالی كه یكی از مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌كردن با كودك، شنیدن دقیق سخنان اوست. پس سعی كنید شنونده خوبی باشید تا فرزندتان هم با ذوق و علاقه بیشتری با شما صحبت كند.

البته، این كار یك فایده دیگر هم دارد؛ شما با این شیوه، به طور ناخودآگاه به فرزندتان آموزش می‌دهید كه در آینده شنونده خوبی باشد و با احترام به نظرات دیگران گوش كند. بنابراین از همین امروز دست به كار شوید و سعی كنید با گوش‌كردن به تك‌تك كلمات و جملاتی كه فرزندتان می‌گوید، آینده درخشانی برای او رقم بزنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha