سلامت نیوز : عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت بررسی موضوع کشته شدن پلنگ ها در مجلس گفت: تا دو هفته به مسئولان سازمان محیط زیست مهلت داده شده است تا گزارش خود را درخصوص کشته شدن پلنگ در دماوند به مجلس ارائه دهند.

کمال الدین پیرموذن در گفتگو با مهر با اعلام اینکه هنوز گزارش کشته شدن پلنگ ها به فراکسیون محیط زیست مجلس ارائه نشده است، گفت: چون در زمینه کشته شدن پلنگ ها اطلاعات کافی وجود نداشت از مسئولان سازمان محیط زیست درخواست کردیم که گزارشی را به مجلس ارائه دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلف شدن پلنگ نیز در جزیره خاش گفت: در جزیره خاش در استان سیستان و بلوچستان نیز لاشه پلنگ دیده شد که این امر با توجه به اینکه به حیات وحش مربوط می شود و مسئولیت آن به سازمان محیط زیست برمی گردد مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تلف شدن پلنگ در سیستان به دلیل عدم رسیدگی مطلوب به زیستگاه این حیوان بوده است که این موضوع نیز از مسئولان جویا می شود.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشته شدن پلنگ توسط محیط بان دماوند نیز گفت: با توجه به اینکه کشته شدن پلنگ توسط محیط بان بوده است و این پلنگ جزء کمیاب ترین گونه حیات وحش در کشور محسوب می شود و نسل آن رو به انقراض است با پیگیری که انجام شد و اعتراف مسئولان محیط زیست لذا مسئولان محیط زیست در این حادثه مقصر هستند.

به گفته وی، در صورت قانع نشدن اعضای فراکسیون محیط زیست از توضیحات مسئولان محیط زیست موضوع تحقیق و تفحص مطرح خواهد شد تا عمق این مساله مشخص شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه ما از محیط زیست پیگیر شدیم این بود که این پلنگ خطرناک نبوده و مواد بیهوش کننده نیز در آنجا وجود داشته و تحریک پلنگ هم از ناحیه افراد بوده است که در این ماجرا مسئولان محیط زیست شهرستان دماوند مقصر هستند و ما به جد پیگیر این موضوع هستیم.

وی با اشاره به درخواست گزارش از سوی مسئولان سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: تا دو هفته آینده به مسئولان سازمان محیط زیست مهلت داده شده است تا گزارش خود را درخصوص کشته شدن پلنگ در دماوند به مجلس ارائه دهند.

پیرموذن یادآور شد: همچنین مسئولان سازمان محیط زیست اعتراف کرده اند که در موضوع کشته شدن پلنگ توسط محیط بان دماوند قصور کرده اند. در حال حاضر لاشه پلنگ برای کالبد شکافی در دست بررسی قرار دارد و منتظر اعلام نتیجه هستیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha