اگر بسترهای اقتصادی فرهنگی و رفاهی گسترش یابد، والدین اقدام به فرزندآوری خواهند کرد.

گسترش بسترهای اقتصادی، فرهنگی و رفاهی در افزایش موالید موثر است
سلامت نیوز : مجید ابهری آسیب شناس اجتماعی و استاد دانشگاه در گفت‌و‌گو با  برنا، در ارتباط با کاهش رشد جمعیت در کشور اظهار داشت: پس از فراهم کردن زیر ساخت‌ها باید تبلیغات فرهنگی انجام شود، در غیر این صورت برای رسیدن به جمعیت جوان باید مشکلات مختلفی را تحمل کنیم.

وی ادامه داد: فرزندآوری به‌عنوان ضمانت اجرایی خانواده‌ها بوده که علاوه بر پدر و مادر خود فرزندان هم از تک فرزندی دچار افسردگی و تنهایی می‌شوند. استاد دانشگاه در ادامه افزود: افزایش جمعیت تنها با شعار و همایش صورت نمی‌گیرد بلکه باید زیر ساخت‌های اولیه افزایش جمعیت کار سازی شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی گفت: به رغم همه گرانی‌ها و بالا بودن هزینه‌ها، بیکاری، معیشت سخت و .... نمی‌توان از افراد خواست که مبادرت به بچه‌دار شدن کنند.

ابهری اضافه کرد: آموزش مهارت‌های اجتماعی به دختران آماده ازدواج، گسترش بهداشت و درمان، بالا بردن ظرفیت‌های آموزش پرورش در بهبود این شرایط بسیار مهم است و نهادهای متولی فرهنگی و رفاهی کشور باید وارد میدان شوند، چرا که در 20 سال آینده با جمعیت سالمند در کشور روبه‌رو خواهیم شد.

آسیب شناس اجتماعی تصریح کرد: اگر بسترهای اقتصادی، فرهنگی و رفاهی گسترش یابد، والدین اقدام به فرزندآوری خواهند کرد. اطلاع رسانی در زمینه اقدامات فرهنگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که فرهنگ‌سازی در کنار ایجاد بسترهای ضروری از اصلی‌ترین عوامل مقابله با کمبود جمعیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha