جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 60632

افراد نمی‌توانند با استفاده از عناوین خاص نسبت به تاسیس مراکز درمان اعتیاد اقدام کنند.

مراکز غیرمجاز اعتیاد پلمپ می‌شوند

سلامت نیوز : رییس اداره پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد وزارت بهداشت با بیان این که هشت مرکز قانونی به منظور فعالیت در حوزه‌های درمان و کاهش آسیب اعتیاد تعریف شده‌اند، تاکید کرد: افراد نمی‌توانند با استفاده از عناوین خاص نسبت به تاسیس مراکز درمان اعتیاد اقدام کنند.

دکتر فیروزه جعفری در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت برخورد با مراکز درمان غیرمجاز اعتیاد، گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به ماده 15 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد.

وی گفت: بر اساس آیین‌نامه اجرایی ماده 15 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر، هشت مرکز قانونی به منظور فعالیت در حوزه‌های درمان و کاهش آسیب اعتیاد تعریف شده‌اند. این آیین‌نامه به تایید وزرای مربوطه رسیده و برای اجرا به ارگان‌های مربوطه در سراسر کشور ابلاغ شده است.

جعفری با تاکید بر عزم جدی وزارت بهداشت برای برخورد با مراکز درمان و کاهش آسیب غیرمجاز اعتیاد، ادامه داد: به دنبال ابلاغ آیین‌نامه مربوطه، مراکز غیرمجاز درمان شناسایی و پلمپ می‌شوند. همچنین بر اساس این آیین‌نامه، به مراکز فرصت داده شده تا برای اخذ مجوز به دستگاه‌های قانونی (دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت و یا سازمان بهزیستی) مراجعه کنند.

وی درباره استفاده از عناوینی مانند «مراکز تخصصی و نیمه تخصصی درمان اعتیاد» و همچنین افتتاح مرکزی با همین عنوان برای درمان اعتیاد بانوان که اخیرا صورت گرفته، به ایسنا گفت: طبق آیین‌نامه ماده 15 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر، در تعریف مراکز درمان اعتیاد واژه‌های «تخصصی» یا «نیمه تخصصی» عنوان نشده است و چنین تعریفی نداریم.

رییس اداره پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد وزارت بهداشت تاکید کرد: مراکزی تحت چنین عناوینی، مجوزی از دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت ندارند. هر چند ممکن است این مرکز از سازمان بهزیستی مجوز گرفته و مجاز به فعالیت باشد اما با عناوینی نظیر «مرکز تخصصی یا نیمه تخصصی درمان اعتیاد» نمی‌تواند فعالیت کند. در مجموع افراد نمی‌توانند با استفاده از عناوین خاص نسبت به تاسیس و افتتاح مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha