سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، با اعلام اینکه به‌طورحتم با ادامه روند کنونی حوزه درمان، استیضاح وزیر بهداشت کلید می‌خورد، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده موضوع استیضاح وزیر بهداشت در این هفته نهایی می‌شود. حسن تأمینی‌لیچایی با انتقاد از وضعیت کنونی حوزه بهداشت و درمان کشور به خانه ملت گفت: هم‌اکنون شرایط دارو و تجهیزات پزشکی در کشور نامساعد است که این موضوع را می‌توان در کمبود داروهای خاص مشاهده کرد. وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش پزشکی در مورد تامین و ذخیره‌سازی دارو بسیار خوب عمل نکرده‌است که این موضوع موجب شده هم‌اکنون کشور با کمبود دارو روبه‌رو شود. وی درباره انتقادات مطرح شده از سوی نمایندگان درباره عملکرد ضعیف وزارت بهداشت توضیح داد: نمایندگان اعلام می‌کنند که مسئولان این وزارتخانه می‌توانستند با پیش‌بینی وضعیت‌ آتی حوزه سلامت از بروز مشکل کنونی جلوگیری کنند، اما این موضوع صورت نگرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ برخی مراکز درمانی به‌علت افزایش چند برابری هزینه دچار مشکلاتی شده‌اند. تأمینی‌لیچایی با اعلام اینکه به‌طورحتم با ادامه روند کنونی حوزه درمان، استیضاح وزیر بهداشت کلید می‌خورد، یاد‌آور شد: این موضوع در چند هفته اخیر به یکی از موضوعات مورد بحث بین نمایندگان تبدیل شده است. قطعا اگر برنامه‌ریزی دقیقی وجود داشت در شرایط کنونی ارز را برای واردات لوازم آرایشی اختصاص نمی‌داد بلکه این اعتبار را برای حل مشکلات حوزه دارو هزینه می‌کرد. مقصران وضعیت کنونی حوزه دارو و بهداشت باید با تشخیص نمایندگان مشخص شوند. همچنین یک نماینده مجلس، خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با مسببان مشکلات حوزه دارو در کشور شد. نادرقاضی‌پور در تذکری با استناد به بند 12 اصل 3 و 29 قانون اساسی گفت: این اصل قانون اساسی بر حمایت از بهداشت، درمان، بیمه و سلامت همگانی تاکید دارد.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به بند ب ماده 34 برنامه پنجم توسعه افزود: براساس این بند بهبود شاخص در سلامت و کاهش هزینه مستقیم مردم به حداکثر 30 درصد، ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و کمک به هزینه‌های درمان از محورهای این بند به شمار می‌آید که تا کنون بخشی‌از این محورها تحقق نیافته است. وی با انتقاد از محقق‌نشدن اعتبار 6 هزار میلیاردی حوزه سلامت از سوی دولت یادآور شد: همگی می‌دانیم که آمریکا و غرب واردات دارو را تحریم کرده و به‌رغم ادعاهای انسان دوستانه‌شان برای پیشبرد کارهای خود انسان‌ها را قربانی می‌کنند؛ حال عجیب این است که هم اکنون همان راهی را پیش گرفته‌اند که نباید در شرایط تحریم و سخت انجام دهند. وقتی از طریق مرزهای قانونی دارو به‌موقع وارد نمی‌شود درنتیجه قاچاقچیان دارو هم اقدام به واردات داروهای حساس و فروش آن با قیمت‌های بالا می‌کنند از طرف دیگر هم‌اکنون رد و بدل کردن پول از طریق بانک‌ها صورت نمی‌گیرد بلکه صرافی‌های کشورهای بیگانه اقدام به این کار می‌کنند که این موضوع به پایه‌های اقتصادی کشور ضرر می‌زند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha