شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱

سلامت نیوز : تحقیقات جدید حاکی است: گوش دادن به موسیقی آرام بخش در طول عمل جراحی آب مروارید در کاهش اضطراب بیماران موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان تاثیرات درمان به وسیله امواج صوتی باینورال را روی بیماران ارزیابی کردند.در این شیوه درمانی دو تن صدا هر کدام روی یک موج خاص و تا حدودی متفاوت تنظیم می شوند.هر تن صدا از طریق هدفون توسط یک گوش شنیده می‌شود (یک تن برای گوش راست و یک تن برای گوش چپ تنظیم می شود).

محققان گفتند: با این روش موجهای مغزی فرکانس آلفا که در ایجاد آرامش و کاهش احساس ترس و درد موثر هستند، تحریک می شوند.این محققان برای تحقیقات خود حدود 140 بیمار را که عمل جراحی آب مروارید داشتند به 3 گروه تقسیم کردند. یکی از این گروهها به امواج صوتی باینورال به همراه موسیقی آرامبخش و صدای طبیعت گوش کردند، گروه دوم تنها به موسیقی گوش داد و گروه کنترل از هیچ یک از این شیوه ها استفاده نکرد.

بیمارانی که قبل و بعد از عمل جراحی و در طول عمل به امواج صوتی باینورال/ ترکیبی از موسیقی‌ها گوش کرده بودند کمتر دچار اضطراب بودند و ضربان قلبشان هم در مقایسه با گروه کنترل آرام‌تر می زد. بیماران گروه اول و دوم در مقایسه با گروه کنترل، فشار خون بسیار پایین تری داشتند.نتایج این تحقیقات در روز دوشنبه در اجلاس سالانه آکادمی آمریکایی چشم پزشکی در شیکاگو ارائه شد.

سالانه بیش از 3 میلیون جراحی آب مروارید در آمریکا انجام می شود. این جراحی یکی از شایع ترین جراحی‌های جهان محسوب می‌شود.برای این جراحی معمولا بیهوشی موضعی انجام می شود و بیمار هوشیار است. در این عمل عدسی طبیعی چشم که کدر شده است با عدسی (لنز) مصنوعی جایگزین می‌شود.اطلاعات و نتایج ارائه شده در این اجلاس پزشکی را باید تا زمانی که در یک مجله پزشکی به چاپ نرسیده‌اند. مقدماتی دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha