شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 60665
سلامت نیوز: نماینده مردم اردستان در مجلس با اشاره به شیوع بیماری سالک در استان اصفهان گفت: مبتلا شدن به این بیماری پوستی موجب ماندن اثرات آن برای سالیان متمادی بر روی پوست افراد می‌شود.

احمد بخشایش اردستانی درگفت و گو با خانه ملت، با اشاره به شیوع بیماری سالک در استان اصفهان گفت: مبتلا شدن به این بیماری پوستی موجب ماندن اثرات آن برای سالیان متمادی بر روی پوست افراد شده و موجب بد شدن ظاهر افراد می‌شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بومی شدن بیماری سالک در ایران و به خصوص در مناطقی از استان اصفهان یک فاجعه پزشکی است افزود: با توجه به مشکلات درمانی و بهداشتی موجود در استان اصفهان و کمبود بیمارستان در برخی مناطق بیماری سالک موجب بروز خسارات متعددی برای جامعه پزشکی کشور و مردم شده است.

وی ادامه داد: می توان با ارائه آموزش‌های لازم به مردم تعداد مبتلایان به این بیماری پوستی را کاهش داد که از جمله این آموزش‌ها می‌توان به خوابیدن افراد شب‌ها در پشه‌بند، استفاده کردن از سم‌های حشره‌کش در خانه برای کشتن حشرات ناقل بیماری سالک و رعایت موارد بهداشتی اشاره کرد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس با اشاره به کمبود پزشک عمومی و متخصص در شهرستان اردستان تصریح کرد: با وجود پیشرفت‌های متعدد علمی و رنج مردم در اثر نبود پزشک در منطقه به هیچ وجه توجیه منطقی ندارد.

بخشایش‌اردستانی با بیان اینکه اصفهان با کسب تجربیان ارزشمند،‌ در کنترل بیماری سالک نوع روستایی حرف اول را در کشور می زند افزود: طی دو سال گذشته از تعداد موارد مبتلا به سالک که از شهرستان های آلوده استان برای درمان به بخش خصوصی یا مرکز تحقیقات پوست و سالک اصفهان مراجعه کرده اند کاسته شده است.

وی افزود: بیماری سالک باید به صورت ریشه‌ای در ایران مرتفع شود تا دیگر شاهد وجود ناراحتی‌هی پوستی بر روی صورت و بدن مردم نباشیم که رسیدن به این هدف جز با رعایت بهداشت و افزایش دستا‌ورد‌های پزشکی امکان‌پذیر نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس یاد‌آور شد: نیاز اساسی مناطق چون شهرستان اردستان به پزشک نیازی اساسی است که به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود و مسئولان باید توجه ویژه‌ای به تأمین این نیاز داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha