سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس کمبود اعتبار را مشکل اصلی کمپ های ترک اعتیاد خواند وگفت: نبود تناسب بین نیاز کشور با بودجه اختصاصی به کمپ ها، جمع آوری معتادان را با مشکل مواجه کرده است.

حسین طلا در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: در حال حاضر کمپ های ترک اعتیاد معتادان به دو شکل خصوصی و دولتی در کشور فعالیت داشته که هر کدام مشکلات خاصی دارند که مهم ترین آنها نبود اعتبار است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، در توضیح چگونگی فعالیت کمپ های دولتی، ادامه داد: کمپ‌های دولتی به جمع‌آوری معتادانی می‌پردازند که به وسیله دستگاه‌های نظارتی و ضابط قوه قضاییه و حکم قاضی، به این مکان‌ها انتقال داده می شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری فعالیت کمپ‌های خصوصی در کشور، متذکر شد: مسیر فعالیت کمپ‌های خصوصی بر اساس تمایل معتادان به درمان شکل گرفته که طبیعی است هزینه‌های آن، از جیب فرد پرداخت شود و دولت تعهدی نسبت به تامین اعتبار آنها ندارد.

وی با تاکید بر وجود مشکلاتی در حیطه فعالیت کمپ‌ها، تصریح کرد: به منظور مشخص کردن وظایف دستگاه‌ها در زمینه نظارت دقیق‌تر و کمک‌رسانی به این مجموعه‌ها جلساتی را برگزار کردیم که امیدواریم بتوانیم با جلسات بیشتر، رسیدگی به مشکلات کمپ‌ها را به نتیجه برسانیم.

طلا، با بیان اینکه بزرگترین مشکل در سطح شهر تهران افزایش رو به رشد معتادان است، تاکید کرد: متاسفانه معتادان برای تامین هزینه‌های خود، افراد دیگری را به این مسیر می‌کشانند که این موضوع نه تنها منجر به افزایش تعداد معتادان شده بلکه زمینه رشد ناهنجاری های اجتماعی را نیز فراهم می کند.

نماینده مردم، تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه باید با تمام توان تلاش کنیم تا  معتادان را جمع‌آوری کنیم، افزود: سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از جمله نهادهایی هستند که با کمک استانداری تهران، می‌توانند بهترین راهکارها را برای جمع‌آوری معتادان در نظر بگیرند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه نبود تناسب بین منابع و بودجه‌های اختصاص داده شده با نیاز‌های کشور در بخش پیشگیری و مبارزه با اعتیاد باعث شده انجام فعالیت‌هایی همچون جمع‌آوری معتادان با مشکل روبرو شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha