شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳

سلامت نیوز : داوود شریفی ظهر امروز در کنفرانس یک روزه مدیریت هپاتیت B در کشور که در تالار هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد اظهار کرد: خالکوبی غیر بهداشتی نیز یکی از روش‌هایی است که می‌‌تواند سبب بروز هپاتیت شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه به طور کل رعایت بهداشت یکی از روش‌های مهم پیشگیری در مورد دیابت است تصریح کرد: به عنوان مثال احتمال ابتلا به دیابت در مکان‌هایی که در آنها قوانین استریلیزاسیون رعایت نمی‌شود و یا ممکن است دچار خدشه شود بالا می‌رود.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کاهش میزان ابتلای نوزادان و کودکان به هپاتیت خاطر نشان کرد: واکسیناسیون مادران و نوزادان در کاهش میزان ابتلای کودکان و نوزادان به هپاتیت بسیار موثر بوده است.

شریفی در ارتباط با افرادی که می‌توانند در انتقال هپاتیت به افراد دیگر پرخطر محسوب شوند تاکید کرد: دندانپزشکان تجربی، افرادی که به نوعی با تیغ و خون افراد ارتباط دارند مانند آرایشگران و کسانی که حجامت می‌کنند از جمله این افراد هستند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که در بخش‌های عفونی بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند و با بیماران مبتلا به هپاتیت ارتباط دارند نیز جزو افرادی هستند که احتمال ابتلا در آنان بالا می‌رود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده به صورتی که تدوین شده است یک برنامه عالی است تاکید کرد: این برنامه اگر به صورت کامل به مرحله اجرا در بیاید می‌تواند تاثیر خوبی در روند کنترل بیماری هپاتیت داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha