سلامت نیوز : کاظمیان ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید انستیتو کانسر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افتتاح ساختمان جدید ظرفیت پذیرش بیماران سرطانی افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: اکنون حدود 200 تخت بستری در این ساختمان ایجاد شده که 100 تخت مربوط به بخش شیمی‌درمانی و 100 تخت مربوط به بخش جراحی است.به گفته این متخصص رادیوتراپی با راه‌اندازی دو دستگاه جدید رادیوتراپی با عنوان شتاب‌دهنده خطی استفاده از تکنولوژی روز برای درمان سرطان فراهم شده چرا که این دستگاه دقت درمان را بالا می‌برد و روزانه می‌تواند پاسخگوی یکصد بیمار باشد.

رئیس انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی با اشاره به اینکه هزینه ساخت ساختمان جدید برعهده خیرین بوده تصریح کرد: هزینه خرید دو دستگاه شتاب‌دهنده خطی هر یک به مبلغ 600 میلیون تومان نیز از محل بودجه اعتبارات دولتی تامین شده است.

کاظمیان خاطرنشان کرد: قبل از راه‌اندازی این دستگاه نوبت‌دهی‌های ما چند ماهه بود ولی اکنون به حدود یک ماه رسیده است و می‌توان ادعا کرد که خدمات درمانی ما در حد مراکز خوب دنیا قابل رقابت است.

وی در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌های جدید رادیوتراپی گفت: در دستگاه‌های قدیمی‌تر برای درمان تومور مجبور بودیم تا اشعه بیشتری را به قسمت‌های سالم بافت بدهیم که قطعا عوارض بیشتری را در پی داشت و قاعدتا اثربخشی دلخواه را نداشت اما در دستگاه جدید بدون آسیب به بافت می‌توان اشعه را مستقیما بر روی تومور تاباند که احتمال درمان بالاتر و عوارض کمتر می‌شود.

کاظمیان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تامین داروی بیماران سرطانی گفت: تا الان به غیر از مشکلات مقطعی مشکل جدی در درمان بیماران سرطانی وجود ندارد اما قیمت داروها بالاست به‌ویژه داروهای جدیدی که برای درمان سرطان استفاده می‌شود فوق‌العاده گرانقیمت است.

وی هزینه داروی یک دوره درمانی بیمار سرطانی را 8 تا 10 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: معمولا برای داروها از سوبسید دولتی استفاده می‌شود و وزارت بهداشت تاکنون داروهای بیماران سرطانی را تامین کرده است. از طرفی سعی می‌کنیم با استفاده از تبصره 15 دولت و کمک از خیرین هزینه دارو را در حد قابل قبولی برای بیماران کاهش دهیم تا بیمار بتواند دوره درمانی خود را طی کند.وی اظهار امیدواری کرد: با بهره‌برداری از بیمارستان 540 تخت‌خوابی مربوط به بیماران سرطانی تا سال 95 یک تحول اساسی برای رفاه حال این دسته از بیماران ایجاد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha