شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 60675

سلامت نیوز :  مجید غیور مبرهن ظهر امروز در حاشیه کنفرانس یک روزه مدیریت هپاتیت B که در تالار هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا (ع) مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این افراد به این دلیل که در معرض ابتلا به دیابت هستند باید به دریافت کربوهیدرات توجه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه در گذشته برای افراد ابتلا به هپاتیت رژیم غذایی با محدودیت‌های پروتئینی تجویز می‌شد تصریح کرد:در حال حاضر این نوع رژیم برای این افراد منسوخ شده است و باید به اندازه نیاز از پروتئین استفاده کنند.

عضو مرکز تحقیقات تغذیه و بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیاز به کالری در این افراد را بالاتر از حد معمول عنوان کرد و ادامه داد: در این افراد به طور معمول سوء تغذیه و یا کاهش جذب ریزمغذی‌ها به وجود می‌آید.

غیور مبرهن با تاکید بر اینکه بیماری هپاتیت در مراحل اولیه هیچ علامت بالینی ندارد خاطر نشان کرد: سعی بر این است که با برگزاری کنفرانس‌های علمی از میزان ابتلای افراد بدون علامت در سطح جامعه مطلع شد.

وی با اشاره به اهمیت نقش آموزش در کاهش میزان ابتلا به بیماری‌های عفونی تاکید کرد: به عنوان مثال در هپاتیت باید آموزش‌هایی ویژه برای افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به هپاتیت هستند در نظر گرفته شود.

رئیس جهاد دانشگاهی مشهد در ارتباط با گرو‌ه‌های خطرساز در انتقال بیماری هپاتیت متذکر شد: افرادی که اعتیاد دارند و یا در گروه افرادی که با آنها رابطه دارند معتاد وجود دارد، افرادی که حجامت کرده‌اند و یا برای دیگران حجامت انجام می‌دهند از جمله گروه‌های پر خطر هستند.

غیورمبرهن ادامه داد: همچنین افرادی که خالکوبی کرده‌اند ویا افرادی که برای دیگران خالکوبی انجام می‌دهند و یا افرادی که در نزدیکان خود فرد مبتلا به هپاتیت دارند نیز از دسته افراد پر خطر محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha