سلامت نیوز : ناطق گل محمد اوغلو در مطلبی که در روزنامه آزادلیق چاپ باکو منتشر کرد نوشت: وضع مراکز درمانی و تأمین اجتماعی در کشور ما اسفبار است به همین علت بسیاری از مردم به صورت مداوم برای درمان به مراکز درمانی ایران در اردبیل،تبریز،ارومیه، تهران و اصفهان می روند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این روزنامه نگار خطاب به وزیر بهداشت ایران نوشت: من با بسیاری از مردم کشورم صحبت  کردم. کسانی که با آنها مصاحبه می کردم، با تمجید از نظام بهداشت و درمان ایران و اطبای آنجا را با دعا یاد می کردند. می گویند که خدمات درمانی در ایران ارزان، موثر و مفید است و پزشکانش نیز رفتار خوبی با بیماران دارند و نه مثل یک تکه گوشت، بلکه به عنوان انسانی که از حواس پنجگانه برخوردار است، با آنها رفتار می کنند.

وی افزود: سال های درازی است که درمان در کشور آذربایجان به ضد درمان تغییر ماهیت داده است و زمینه بهداشت و درمان در آذربایجان خود به یک منبع بزرگ عفونت و بیماری تبدیل شده است اما بسیاری از این بیماران در بیمارستانهای ساده اردبیل، ارومیه، تبریز و تهران شفا پیدا می کنند و شاهد رفتار انسانی می شوند.

این روزنامه نگار اضافه کرد: ملت ما ملتی قدرشناس است و نمک نشناس نیست و این نیکی بخش بهداشت و درمان ایران را هرگز فراموش نخواهند کرد.

وی نوشت: ارزان بودن قیمت دارو در کشور شما البته باعث نگرانی انحصارگران ما شده است. آنها شروع به تبلیغ کرده اند که در ترکیب داروهای وارداتی از ایران مواد روانگردان، مخدر و مواد اعتیاد آور دیگری وجود دارد که باعث سردرگمی در جامعه آذربایجان می شود. اطمینان دارم که اینها افترا و حقه بازی است و از وزارت بهداشت و درمان ایران می خواهم که برای رفع این ابهامات اقدام به بررسی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha