سلامت نیوز :مرضیه وحیددستجردی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتظار می‌رود با رفع تنگناهای موجود این بودجه به طور کامل اختصاص یابد تا ما بتوانیم گام‌های مؤثرتری برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج برداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی حمایت از افراد مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج را جزو طرح‌های کلان کشور و مورد حمایت وزارت بهداشت دانست و افزود: از 14 قلم دارو رونمایی شده، 12 مورد آن برای بیماری‌های صعب‌العلاج بوده است که این امر منجر به تقلیل هزینه‌های این داروها و قابل دسترس بودن آنها می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: برای بیماری‌های صعب‌العلاج از نظر اختصاص فضای فیزیکی، تأمین دارو، امکانات تشخیص و تسهیلات بیمه‌ای با تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران و تجمیع صندوق بیمه‌ای برای تحت پوشش قرار دادن این بیماران، اقدامات مهمی صورت گرفته است.

وحیددستجردی در ادامه از آمادگی 100 درصدی 35 دانشگاه علوم پزشکی از 50 دانشگاه فعال کشور برای اجرای طرح پزشک خانواده خبر داد و یادآور شد: وزارت بهداشت و مراکز تابعه آن آمادگی خوبی برای اجرای این طرح دارند که انتظار می‌رود سازمان‌های بیمه‌گر بتوانند اعتبارات و بودجه‌های مناسبی را از معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور  تأمین کنند و همپای این وزارتخانه برای شروع این طرح وارد شوند.

 وی تأکید کرد: انتظار داریم حداکثر امسال تا سال آینده در سراسر کشور پزشک خانواده مستقر شده چراکه ما توانایی و زیرساخت لازم برای این کار را داریم.

این مسئول با قدردانی از تعامل نماینده شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در حوزه سلامت خواستار توجه و عنایت ویژه خانه ملت در خصوص تأمین بودجه برای اجرای این طرح در کل کشور شد.

وحیددستجردی همچنین در خصوص میزان مشارکت خیرین در حوزه سلامت بیان داشت: چنانچه خیرین در امور عمرانی در حوزه سلامت به میزان 40 درصد مشارکت داشته باشند 60 درصد دیگر آن توسط وزارت بهداشت تقبل می‌شود و تجهیز و نیروی انسانی را نیز بر عهده می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha