شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 60685

سلامت نیوز : تحقیقات جدید حاکی است: میوه درخت نارگیل از بهترین گیاهانی است که به تقویت توانمندی‌های ذهنی انسان کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ خالد یوسف کارشناس چاقی و لاغری و عضو جمعیت چاقی آمریکا درباره فواید نارگیل گفت: تحقیقات انجام شده توانایی بالای نارگیل را در تقویت قدرت ذهنی نظیر قدرت حافظه و تمرکز و فعال سازی سلولهای مغزی بوی‍ژه بخش کسب و پردازش اطلاعات نشان داده است.

وی افزود: نارگیل همچنین توانمندی خاص خود در تعامل و رفتار مثل ارتباط با دیگران را نشان داده است و یکی از انواع مواد غذایی مهم در مراحل مختلف رشد به ویژه سن نوجوانی است.نارگیل حاوی ویتامین‌های ب و ث‌ و کلسیم، آهن، فسفر، چربی، کربوهیدرات و پروتئین است و از جمله خواص دیگر آن این است که از تشکیل گواتر ساده پیشگیری می‌کند.

نارگیل دارای خاصیت تناسب اندام است و یبوست و هر نوع گاز ایجاد شده در معده را از بین می‌برد واز روغن نارگیل برای درمان زخم‌ها، بریدگی‌ها، سوختگی‌ها و نیز آفتاب سوختگی‌ استفاده می‌شود.استفاده از روغن نارگیل بر روی پوست، برای کاهش چین و چروک‌های پوستی توصیه می ‌شود و این روغن برای تقویت مو نیز به کار می‌رود.خوردن آب نارگیل نیز برای رفع مشکلات کلیه و مثانه موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha