سلامت نیوز : برای اولین بار در ساوه، عمل جراحی ترمیم شکستگی کامل صورت و کف چشم در بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران این شهر انجام شد.

دکتر سام تویسرکانی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه در گفت وگو با (ایسنا) ، با تشریح این عمل جراحی گفت: مصدوم جوانی که در اثر سانحه تصادف بوسیله یک دستگاه موتورسیکلت دچار شکستگی کامل صورت و کف چشم شده بود از طریق یکی از بیمارستانهای سطح شهر به بیمارستان شهید چمران اعزام شد.

وی افزود: با پذیرش این بیمار و مشاهده وضعیت بوجود آمده در وی شاهد شکستگی شدید صورت و به گود افتادن چشم وی شده اما خوشبختانه مصدوم بینایی کامل داشت که نهایتا با انجام عمل مشترکی با سرویس ارتوپدی این مرکز درمانی توانستیم شکستگی صورت را ترمیم و از ناحیه زیر چشم شکافی ایجاد نموده و در یک عمل فوق تخصصی، چشم را از سینوس ماگزیلاری آزاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه انجام این عمل جراحی در شهرستان ساوه سابقه نداشته است، بیان کرد: پس از انجام عمل جراحی و ترمیم شکستگی، بیمار پس از ویزیت و دریافت برخی داروهای لازم از بیمارستان ترخیص شد.

این جراح متخصص گوش و حلق و بینی، در خصوص اعزام این نوع بیماران برای انجام عمل جراحی به شهرهای همجوار گفت: انجام این عمل یک زمان طلایی دارد و باید در اولین فرصت صورت گیرد.تویسرکانی تصریح کرد: طولانی شدن زمان عمل به دلیل اعزام به مراکز درمانی در شهرهای دیگر موجب چسبندگی بافت‌های شکسته شده گردیده و باعث سختی در انجام عمل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha