شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲

سلامت نیوز : یک فوق تخصص اعصاب اطفال گفت: صرع یک تشنج تکرار شونده است که بیش از دوبار اتفاق می‌افتد و این تشنج‌ها در اثر عفونت مغزی، تب یا آسیب مغزی نیست.

دکتر علی‌اکبر مومن در گفت‌وگو با (ایسنا)‌ ، اظهار کرد: صرع به دلیل اختلال در سلول‌های مغز ایجاد می‌شود و دارای دو دسته‌بندی است. در صرع حرکتی دست و پا می‌لرزد و عضلات منقبض یا آزاد می‌شوند و در صرع غیرحرکتی رفتار غیرعادی و چشمان خیره دیده می‌شود ولی حرکتی در آن نیست.

وی افزود: این بیماری در هر سنی می‌تواند ایجاد شود و در برخی بیماران حتی از دوره جنینی نیز وجود دارد. دلیل ابتلا به صرع نیز به دو دسته تقسیم می‌شود. دلیل ابتلای دسته اول بیماران نامشخص است و ممکن است در این افراد زمینه ارثی دخالت داشته باشد و در دسته دوم نیز صرع به دلیل بیماری‌های مغزی ایجاد می‌شود.

مومن تصریح کرد: ممکن است در مغز بیماران مبتلا به صرع مشکلی مادرزادی وجود داشته باشد و همچنین ممکن است به علت بیماری‌های زمینه‌ای، صرع ثانویه ایجاد شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: شایع‌ترین نوع تشنج در کودکان با تب ایجاد می‌شود که 4 درصد شیوع دارد. 2 تا 3 درصد تشنج‌ها نیز مربوط به صرع هستند. البته این آمار در نقاط مختلف جهان متفاوت است.

وی ادامه داد: با توجه به نوع صرع برای آنها درمان‌های متفاوتی هم وجود دارد. 90 درصد صرع‌ها با درمان‌های دارویی به طور کامل یا نسبی بهبود می‌یابند و 10 درصد بقیه نیز با جراحی یا رژیم کتوژنتیک بهبود می‌یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha