سلامت نیوز : مقامات سازمان بین‌المللی مهاجرت در بیانیه‌ جدیدی اعلام کردند که نرخ ابتلا به وبا در هائیتی دوباره رو به افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این سازمان که بعنوان بزرگترین آژانس بین‌المللی بررسی امور مهاجرت جهانی را عهده دار است اخیرا از شیوع مجدد وبا در هائیتی خبر داده است.در بیانیه این سازمان آمده است که مقامات بهداشتی هائیتی 3 هزار و 593 مورد ابتلا به وبا در این کشور را از زمان عبور طوفان سندی از این منطقه تایید کرده‌اند.

در حال حاضر 837 نفر دیگر نیز مشکوک به ابتلا به این میکروب هستند.جومب اوماری جومب سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت در این رابطه خطاب به خبرنگاران و گزارشگران در نشست ژنو اظهار داشت: تعداد مبتلایان به وبا در هائیتی بویژه در اردوگاه‌های اطراف پایتخت رو به افزایش است.

وی افزود: تاکنون سازمان بین المللی مهاجرت در 31 اردوگاه که بیشترین نرخ آلودگی به وبا را در این مدت داشته‌اند حدود 10 هزار کیت کنترل وبا توزیع کرده است.وبا نوعی عفونت باکتریایی است که از طریق آب آلوده منتقل می‌شود و هائیتی به دلیل عدم دسترسی به امکانات بهداشتی مناسب و فقدان سیستم فاضلاب بهداشتی بیشتر مستعد شیوع وبا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha