سلامت نیوز : رییس مرکز تحقیقات سرطان شهید بهشتی گفت: هم اکنون 300 دستگاه ماموگرافی در کشور وجود دارد که این برای غربالگری سرطان پستان کافی نیست.

دکتر محمد اسماعیل اکبری رییس مرکز تحقیقات سرطان شهید بهشتی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در زنان بوده و شایع‌ترین سن ابتلا به آن 45 تا 55 سالگی است.

وی با بیان اینکه حدود 10 هزار مورد جدید در کشور دیده شده است، افزود: مهمترین عوامل خطری که در کشورمان منجر به سرطان پستان می‌شود، اختلالات خلقی مانند افسردگی، اضطراب و ازدواج نکردن و باردار نشدن، مصرف چربی‌ها، استعمال دخانیات و مصرف هورمونهاست که به خصوص برای زیبایی و پوست به کار می رود.

اکبری با اشاره به اینکه روش غربالگری رایج سرطان پستان در دنیا ماموگرافی است، تصریح کرد: هم اکنون 300 دستگاه ماموگرافی در کشورمان وجود دارد که این کافی نیست یعنی هردستگاه باید 80 نفر را در روز ببیند ولی ظرفیت این دستگاه‌ها بیشتر از 20 بیمار نیست.

رییس مرکز تحقیقات سرطان شهید بهشتی اظهار کرد: برای این نوع غربالگری 1000 میلیارد تومان هزینه نیاز است که جایگاه چنین بودجه‌ای مشخص نیست بنابراین روش غربالگری کلاسیک در کشور نمی تواند شکل بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha