شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 60708
سلامت نیوز : یك زن آمریكایی كه از سال 1979  تا كنون ناخن های خود را كوتاه نكرده است، توانست نام خود را در كتاب ركوردهای گینس به عنوان دارنده بلندترین ناخنهای دنیا به ثبت برساند. ركورد خانم لی ردموند 65 ساله ازسوی مسوولان كتاب ركوردهای جهانی گینس مورد تایید قرار گرفته و در نسخه سال 2007 این كتاب منعكس شده است. طول ناخنهای این خانم آمریكایی 7/5 متر است. او قرار است ناخنهای خود را پس از تایید ركوردهای گینس توسط لیزر از بین ببرد. خانم ردموند هر روز ناخنهای دستش را با استفاده از روغن زیتون چرب كرده و دور آنها را با سوهان صاف می كند. او می گوید داشتن این ناخنهای بلند مانع از انجام كارهای خانه او نمی شود.

درا ین دنیای بزرگ ناخن بلند داشتن دردسرهای زیادی دارد که یکی از آنها مشکل در استفاده از تلفن همراه است. روزنامه آمریکایی  » لس آنجلس تایمز « گزارش می دهد که مدلهای جدید تلفن همراه هیچ کاری برای برطرف کردن نگرانی افرادی که ناخنهای بلند دارند، صورت نداده اند. روزنامه لس آنجلس تایمز اظهار تاسف می کند که چرا این شرکتها فکری برای افرادی که ناخنهای بلند دارند و نمی توانند از تاچ اسکرین آن استفاده کنند، نکرده است.  زنانی که ناخنهای بلند دارند و مردان و زنانی که انگشتان پهن دارند با مشکل تایپ کردن در تلفنهای همراه مواجه هستند و خواستار این هستند که تلفن همراهشان دارای قلم باشد.

علم ارگونومیک  (راحتى و سادگى استفاده ازماشین)  و تحقیقات جدید همگی بر این تاکید دارند که مردان و زنان انگشتان و ناخنهای خود رابه طور متفاوت به کار می برند بنابراین لازم است در طراحی تلفنهای همراه ناخنهای بلند هم درنظر گرفته شوند. مشکل این است که صفحه تاچ اسکرین برخی از تلفنهای همراه فقط به بارهای الکتریکی که از نوک انگشتان ساطع می شود، واکنش نشان می دهد در حالی که ناخنها این بارهای الکتریسیته را ندارند. نیویورک تایمز به نقل از »نیلسن موبایل « گزارش داده است که تعداد زنانی که از تلفن های هوشمند استفاده می کنند در سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته و به 10/4 میلیون نفر رسیده است.

ناخنهای انگشت دست
رشد ناخن در افراد مختلف واز یک انگشت تا انگشت دیگر متفاوت است.ناخن های انگشتان میانی کمی سریعتر از ناخنهای شست و انگشت کوچک رشد می کنند.  میزان متوسط رشد در حدود یک هشتم اینچ  (حدود ٣/ ٠ سانتی متر)  در ماه است.بنابراین وقتی ناخن در اثر آسیب دیدگی از دست برود، ٥ تا ٦ ماه طول می کشد تا ناخن جدیدی رشد کند.ناخنهای مردان به علت بستر ناخن بزر گتر،سریعتر از ناخنهای زنان رشد می کند.هورمونها نیز در رشد ناخن نقش دارند. به عنوان مثال میزان رشد ناخن هنگام بارداری ودر پرکاری تیرویید افزایش می یابد. هیچ ماده غذایی از جمله ژلاتین که اغلب مشتریان زیادی دارد، رشد ناخن را افزایش نمی دهد ولی سوءتغذیه به طور مسلم رشد آن را کند می کند و همچنین عواملی مانند هوای سرد، عمل جراحی بزرگ و بیماری شدید. بعد از یک بیماری وخیم، شیار کوچکی به نام خط بو ( نام پزشک فرانسوی که اولین بار آن را توصیف کرد ) درعرض صفحه ناخن ایجاد می شود. موقعیت این شیار روی ناخن امکان برآورد زمان بروز بیماری را فراهم می کند، مثلا بیماری که در ماه دی بروز کرده است، خود را در ماه مهرسال آینده نشان می دهد .

7 فرمان به صاحبان ناخن های بلند
1 -  ناخن را با برس ویژه تمیز کنید مخصوصا پس از کار با مواد کثیف.
2 - از ناخن ها استفاده ابزاری نکنید. مثلااز آنها برای بیرون آوردن منگنه استفاده نکنید.
3 - پیش از باغبانی ناخن های خود را درصابون فرو ببرید. این کار سبب می شودکثافات به زیر ناخن ها نفوذ نکنند.
4 - پس از سوهان کشیدن ناخن ها، آنها رابرای چند دقیقه درون آب گرم صابون دار ماساژ دهید تا چربی ناخن ها گرفته شود.
5 - یک تا سه ماه از سال به ناخن های خود استراحت دهید و هیچ گونه لاک و یا ناخن مصنوعی به کار نبرید تا ناخن ها مجددا سلامتی خود را بازیابند.
6 - براق کننده لب برای نرم کردن ناخن ها بسیار موثر می باشد.
7 - از لاک بر پیش از لاک زدن نیز استفاده کنید زیرا با زدودن چربی ناخن آن را برای قرار گرفتن بهتر لاک آماده می سازد
منبع : هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هانی ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    1 2
    ااااااااااااه ناخون بلندددددددددددد ...........