سلامت نیوز : معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، گفت: با توجه به شروع فصل سرما گروه‌های پرخطر برای دریافت واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمود نبوی، با بیان این مطلب اظهار داشت:‌ اپیدمی بیماری آنفلوانزا معمولاً اواخر آذر و دی آغاز می‌شود و در بهمن و اسفند ماه موج این اپیدمی را خواهیم داشت.وی افزود: 15 نوع ویروس سرماخوردگی داریم و فرق آنفلوانزا با این ویروس‌ها این است که آنها فقط 2 درصد جامعه اما ویروس آنفلوانزا 5 تا 10 درصد جامعه را درگیر می‌کند.

دکتر نبوی تصریح کرد: افراد پرخطر مانند بیماران خاص، هموفیلی، تالاسمی، ایدز و پرسنل بهداشتی و درمان بصورت رایگان این واکسن را دریافت می‌کنند.معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت توصیه کرد: بیماران قلبی عروقی، بیماران مزمن ریوی، مانند آسم و برونشیت، دیابتی ها، بیماران عصبی، افرادی که شیمی درمانی می‌شوند و پیوند عضو انجام داده‌اند واکسن آنفلوانزا بزنند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند نباید واکسن آنفلوانزا بزنند، گفت: بهتر است خانم‌های باردار و افراد بالای 65 سال نیز به منظور جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزای فصلی برای دریافت واکسن اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha