شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 60712

سلامت نیوز : معاون غذای سازمان غذا و دارو با بیان اینکه گسترش غذاهای فراسودمند در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار دارد، گفت: هم اکنون 50 درصد کارخانه‌های لبنی، پروانه تولید ماست پروبیوتیک دارند.

دکتر بهروز جنت در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه غذاهای فراسودمند طیف وسیعی را در برمی‌گیرند، عنوان کرد: از یک ماست پروبیوتیک گرفته تا نان فیبردار و بیسکویت‌های سبوس دار که حاوی ریز مغذی‌های مفید هستند در ردیف فانکشنال‌فودها یا غذاهای فراسودمند قرار می‌گیرند.

وی درباره میزان تولید غذاهای فراسودمند در کشور گفت:‌ هم اکنون تعدادی از کارخانه‌های کشور مشغول فرموله کردن فرآورده‌های فراسودمند هستند، برخی کارخانه‌ها نیز در حال تولید این دسته از غذاها هستند، به عنوان مثال 50 درصد کارخانه‌های لبنی، پروانه تولید ماست پروبیوتیک دارند که بسته به برنامه‌های موجود و شرایط خود اقدام به تولید می‌نمایند.

معاون غذای سازمان غذا و دارو ادامه داد: محصول جدید «بتاگلوکان» نیز که اوایل امسال رونمایی شد، هنوز به تولید انبوه نرسیده است و کارخانه تولیدکننده مشغول فرموله کردن ماکارونی، نان و کیک غنی شده توسط بتاگلوکان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha