سلامت نیوز : رییس انجمن جراحان مغز و اعصاب کشور از مطابقت بیش از 90 درصد اعمال جراحی مغز و اعصاب انجام گرفته در کشور با استانداردهای بین‌المللی خبر داد.

دکتر حمید رحمت در گفت وگو با (ایسنا) در حاشیه کنگره میان دوره‌ای جراحان مغز و اعصاب در کرمانشاه، از مطابقت بیش از 90 درصد اعمال جراحی مغز و اعصاب انجام شده در داخل کشور با استاندارهای جهانی خبر داد و اظهار داشت: در 60 سال گذشته که رشته جراحی مغز و اعصاب در کشورمان راه اندازی شده همواره سعی شده تمامی اعمال جراحی آن مطابق با استانداردهای بین المللی انجام شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر تمامی اعمال جراحی در کشور انجام می‌شود و نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور وجود ندارد، مگر در مواردی که خود بیمار خواهان آن باشد که پزشک خاصی در خارج از کشور او را مداوا کند.

به گفته رییس انجمن جراحان مغز و اعصاب کشور، در حال حاضر جراحی تمامی تومورهای مغزی، ضایعات عروقی مغز، پیوندهای عصبی و ضایعات ستون فقرات در ایران انجام می گیرد.

به گفته این استاد دانشگاه تهران، اگرچه ممکن است در زمینه تحقیقات پزشکی و یا بعضی تحقیقات خاص از سطح جهانی پایین تر باشیم، اما در زمینه انجام اعمال جراحی نه تنها عقب نیستیم، بلکه در بعضی موارد نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا از سطح بالاتری نیز برخورداریم.

دکتر رحمت با بیان اینکه در حال حاضر تجهیزات پزشکی ایران در زمینه جراحی مغز و اعصاب به روز است، ابراز کرد: لوازم و تجهیزات جدیدی که هر روزه در بازار ارائه می‌شود آن طور نیست که بتواند تغییری در نحوه انجام اعمال جراحی ایجاد کند، بنابراین برای تهیه لوازم مورد نیاز بررسی انجام گرفته و در صورت کاربردی بودن آن وسیله در خصوص تهیه آن اقدام می‌شود.

رییس انجمن جراحان مغز و اعصاب کشور در ادامه کافی نبودن تعداد مقالات و ضعف اطلاع رسانی را نقطه ضعف بخش پزشکی ایران عنوان کرد و گفت: پزشکان ایرانی از تجربیات خوبی برخوردارند و فعالیتهای بسیار خوبی را انجام می دهند، اما متاسفانه انتشار اخبار مربوط به این فعالیت ها کمتر از چیزی است که در حال انجام است.

وی در پایان اظهار کرد: بسیاری از پزشکان سایر کشورها بعد از شرکت در کنفرانس‌های ایران به بالا بودن سطح استاندارد اعمال جراحی انجام شده در داخل کشورمان اذعان داشتند و عنوان می کردند تا قبل از سفر به ایران چنین تصوری را از سطح پیشرفت ایران نداشتند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha