سلامت نیوز : به گفته رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی، پیش‌نویس منشور حقوقی بیماران کلیوی آماده شده است که در این هفته منتشر و به کمک نمایندگان مجلس به تصویب می‌رسد.

مصطفی قاسمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در خصوص فعالیت‌های انجمن در هفته حمایت از بیماران کلیوی، افزود: در حال حاضر محوریت اصلی فعالیت‌های انجمن جنبه آموزشی داشته و تاکنون با مشارکت برخی فرهنگسراها و مدارس اقداماتی را انجام داده‌ایم.رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه از سال گذشته 15 درصد به بیماران کلیوی افزوده شده است، اظهار کرد: تاکنون 60 هزار نفر تحت پوشش انجمن قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به نبود مکان مناسب برای اسکان بیماران شهرستانی، بیان کرد: اگر کسی بتواند ساختمانی را در اختیار انجمن بگذارد تا خوابگاهی برای این بیماران فراهم کنیم از بسیاری از مشکلات این افراد کاسته خواهد شد زیرا در حال حاضر بسیاری از بیماران مجبور به اتراق در پشت‌ درهای بیمارستان‌ها و میادین هستند که با توجه به شروع فصل سرما وضعیت آنها بدتر نیز خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: همچنین طی جلساتی که با عنوان «حمایت» برگزار کرده‌ایم، به دنبال خیرینی هستیم که بتوانند حمایت‌های خود را به صورت‌های مختلف به بیماران ارائه کنند که از جمله این کمک‌ها، اهدای دستگاه دیالیز به مراکز درمانی است که آنها می‌توانند با مراجعه به انجمن، هزینه خرید این دستگاه‌ها را پرداخت کنند.

رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی افزود: علاوه بر آن، خیرین می‌توانند هزینه خرید کلیه و انجام عمل پیوند را فراهم کنند. همچنین آنها می‌توانند در تامین داروهای بیماران شریک شده و به صورت ماهیانه هزینه داروی یک بیمار را به عهده بگیرند.

وی با اشاره به کمک‌های خیرین در پرداخت هزینه‌های رفت و آمد بیماران افزود: از آنجا که بسیاری از بیماران کلیوی باید در هفته چند مرتبه دیالیز کرده و به دلیل حال نامساعدشان نمی‌توانند از اتوبوس استفاده کنند باید هر مرتبه حداقل 10 هزار تومان و در ماه 240 هزارتومان هزینه آژانس بپردازند و این در حالیست که این هزینه برای برخی بیماران بیش از این مقدار می‌شود.

قاسمی ادامه داد: برخی از افراد داوطلب می‌توانند در رابطه با تحقیقات بیماری‌های کلیه همکاری کرده و در جهت آموزش به بیماران فعالیت‌هایی را انجام دهند.به گفته وی، تاکنون همایشی با مدیران کل انجمن در سطح کشور برگزار شده است که در آن جهت آموزش و پیشگیری از بیماری‌های کلیوی تصمیمات مهمی گرفته شده است.قاسمی در ادامه اضافه کرد: همچنین قرار است طی مراسمی از کسانی که به بیماران کلیه اهدا کرده‌اند، تقدیر شود.

رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه دولت باید حمایت‌های خود را از این افراد افزایش دهد، افزود: از آنجا که در سطح کشور با کمبود دستگاه دیالیز مواجهیم، دولت باید در جهت خرید دستگاه‌های بیشتر اقدام کند، زیرا در حالی که هر روز تعداد کسانی که به بیماری‌های کلیوی دچار می‌شوند افزایش می‌یابد، نزدیک به سه سال است که دستگاه جدیدی وارد کشور نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha