سلامت نیوز : میکروب‌شناسان کمتر از تصور شما نسبت به میکروب‌ها بدگمانند اما نگرانی‌های آنها نسبت به آلودگی‌ در محیط‌هایی چون هواپیماها، فروشگاه‌ها و حتی شیوه‌های شستشوی لباس‌ها، شما را متعجب خواهد کرد.متخصصان میکروب‌شناسی حقایقی را درباره میزان روبرو شدن مردم با میکروب‌ها و باکتری‌ها در طول زندگی روزمره منتشر کرده‌اند که این آمار می‌تواند در پاره‌ای از اوقات عجیب و در عین حال تامل‌برانگیز باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این گزارش که در نشریه "ریدرز دایجست" منتشر شده متخصصان بر این باورند که 71 درصد مردم پس از تماس با محیط‌های عمومی دست‌های خود را نمی‌شویند. همچنین 29 درصد در مواقعی که به صابون و آب دسترسی ندارند، از محلول‌های ضدعفونی دست استفاده می‌کنند.

این میکروب‌ها همچنین در مراکز خرید به وفور یافت می‌شوند، چرا که 86 درصد چرخ‌های خرید در فروشگاه‌ها ضدعفونی نمی‌شوند، ضمن اینکه این میکروب‌ها را می‌توان بر روی گوشت و سایر مواد غذایی نیز مشاهده کرد.

عادت‌های اشتباه در شستشوی لباس‌ها نیز به انتقال میکروب‌ها کمک‌ می‌کند، چرا که 50 درصد افراد در هنگام شستشوی لباس‌ها به علت عدم تفکیک لباس‌های زیر با سایر لباس‌ها سبب انتقال انواع باکتری‌ها و میکروب‌ها به سایر لباس‌ها می‌شوند.

برخی از متخصصان بر این باورند که با شستن لباس‌ها در آب گرم و یا اضافه کردن محلول‌های پاک کننده این باکتری‌ها و میکروب‌ها به میزان محسوسی از بین می‌روند. همچنین خشک کردن لباس‌ها پس از شستشو به طور کامل شما را از شر آنها خلاص می‌کند.

و اما در مورد حضور میکروب‌ها در هواپیما چه می‌دانید؟ بسیاری از مسافران بر روی میز غذاخوری در هواپیما دستمال پهن می‌کنند تا از قرار دادن مستقیم غذا بر روی آن خودداری کنند. همچنین برخی دیگر از قرار دادن وسایل خود در جیب صندلی‌ها خودداری می‌کنند زیرا بر این باورند که ممکن است از مسافران قبلی چیزی در این کیسه‌ها باقی مانده باشد که به انتقال بیماری و میکروب‌ها کمک کند.

"فیلیپ تیرنو" دکتر متخصص میکروب‌شناس می‌گوید هرگز از آبخوری توالت هواپیما آب نمی‌نوشد چرا که منبع اصلی میکروب‌هاست.

میشل پانتلا دیگر متخصص میکروب‌شناس نیز می‌گوید از افراد بیمار باید حداقل یک متر فاصله گرفت، چرا که ترشحات ناشی از عطسه‌های آنها می‌تواند حتی تا دو متر پرتاب شود. یکی از عادت‌های بسیار بد نیز عطسه کردن بر روی بازوها می‌باشد. هرگز در هنگام عطسه کردن بازوی خود را جلوی دهانتان نگیرید و پس از آن نیز کسی را در آغوش نگرفته و یا با او دست ندهید.بدتر از همه افرادی هستند که بدون استفاده از دستمال در فضای باز عطسه می‌کنند که این عمل آنها منجر به بیمار کردن دهها نفر در اطرافشان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha