سلامت نیوز : عضو جامعه هموفیلی ایران با بیان اینکه بیماری هموفیلی فقط شخص خاصی را در زمان خاصی درگیر نمی کند، خاطر نشان کرد: با ایجاد بیماری در یکی از اعضای خانواده، نظام آرامش در تمام اعضای خانوده به هم می ریزد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛  فریدون علا امروزدر دومین سمینار بررسی مسائل و مشکلات روانشناختی و اجتماعی بیماران با اختلالات انعقادی در تبریز افزود: گذشته از رسیدگی به جنبه‌های جسمی این بیماری همچون خونریزی های شدید، باید کیفیت زندگی و گرفتاری های روانی و اجتماعی بیماران هموفیلی نیز در نظر گرفته شود.

وی گفت: هدف اصلی این سمینار جلب توجه پزشکان و روانشناسان به مشکلات روانشناختی و اجتماعی بیماران هموفیلی است.وی ادامه داد: در گذشته رفتار های اجتماعی ناسالم در برخورد با این بیماران و حتی با ناقلین بیماری منجر به احساس افسردگی و حقارت در آنها می شد، حتی در روستا ها زنان ناقل را به عنوان جنس معیوب به خانواده هاشان پس می فرستادند.

وی با بیان اینکه بیماری هموفیلی فقط شخص خاصی را در زمان خاصی درگیر نمی کند، خاطر نشان کرد: با ایجاد بیماری در یکی از اعضای خانواده، نظام آرامش در تمام اعضای خانوده به هم می ریزد.وی خاطر نشان کرد: احساس افسردگی در نوجوانان هموفیلی بالاست و برنامه آموزشی کودکان مبتلا به این بیماری دچار اختلال می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha