پوشاندن دست ها با دستکش های پنبه ای، استفاده از ضد آفتاب و کلاه های لبه دار از راهکارهای پیشگیری از بروز لکه ها به شمار می رود.

نور آفتاب مهمترین عامل بروز لکه های قهوه ای بر روی پوست
سلامت نیوز : دکتر احمد رضا طاهری، عضو مرکز تحقیقات پوست مو و سالک دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه با افزایش سن لکه های قهوه ای رنگ به ویژه برروی پوست و دستها ایجاد می شود و این عارضه در افراد سفید پوست شایعتر است، اظهار داشت: این عارضه بر روی پوست نیاز به درمان ندارد اما در صورت تمایل بیمار به حذف لکه ها از روشهای درمانی از جمله کرایو تراپی، الکتروسرجری و  لیزر استفاده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر احمد رضا طاهری با بیان اینکه بهتر است افراد برای تشخیص علت بروز لکه های قهوه ای به پزشکان متخصص مراجعه و از خوش خیم بودن این لکه ها آگاه شوند، خاطر نشان کرد: پزشکان پس از نمونه برداری از لکه ها می توانند نسبت به علت بروز آن و راهکارهای درمانی تصمیم گیری کنند.

عضو مرکز تحقیقات پوست مو و سالک دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه این عارضه بیشتر در مناطق آفتاب خور شایع است، گفت: پوشاندن دست ها با دستکش های پنبه ای، استفاده از ضد آفتاب و کلاه های لبه دار از راهکارهای پیشگیری از بروز لکه ها به شمار می رود.

دکتر طاهری خشکی و خارش پوست را از دیگر مشکلات شایع در دوران سالمندی عنوان کرد و گفت: از دست دادن غدد چربی علت اصلی خشکی پوست است، اما این خشکی می‌تواند دلایل دیگری همچون دیابت، مصرف دارو یا بیماری‌های کلیوی داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین برای پیشگیری از خشکی پوست در دوران سالمندی اظهار داشت: مشورت با پزشک، استفاده از کرمهای مرطوب کننده و لوسیون،اجتناب از حمام با آب داغ، دستگاههای مرطوب کننده هوا و بخور از جمله راهکارهای بهبود و پیشگیری از خشکی پوست در این دوران به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha